Onsdag - oh my lord

     2007-08-15 @ 19:55:24

Igår fick jag en uppenbarelse :) Jag kom på hur jag skulle göra supergoda matbullar. Oh my lord vad goda de var. Jag har döpt dem till BaFeSo-bullar (Basilika Fetaost Soltorkad tomat) Här kommer receptet:

bafeso
BaFeSo-bullar a´la lilla anna

1 pkt Grekiskt lantbröd
1 pkt jäst
6dl vatten
1 burk Crema di Pomodori (Creme av soltorkade tomater)
1 kruka färsk basilika
Smulad fetaost  (jag gjorde med laktosfri)


Gör degen enligt instruktionerna på paketet. När den jäst i 30 minuter knådar du den och delar den i 2 delar. Kavla ut en del till en rektangel, inte för tunn. Bre Crema di Pomodori på degen. Klipp basilikan i strimlor och strö över. Smula fetaosten och strö över. Rulla ihop degen (som när man gör kanelbullar). Skär degen i bitar och lägg på plåt med bakplåtspapper (16st/plåt blir lagom). Gör likadant med andra deghalvan. Låt jäsa under bakduk i 30 minuter. Pensla med vatten och strö över lite torkad basilika. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 10 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0