Måndag - helgen

     2007-07-09 @ 09:28:19

Nu är jag hemma igen efter en helg på landet. I fredags gjorde vi inte många knop... var rätt trötta båda två. I lördags ville Dylan åka på Traktorpulling, men jag kände mig inte riktigt bra. Jag spenderade dagen i sängen och lyssnade på Är det någon där? av Marian Keyes. På eftermiddagen åkte vi in till Puckot o Skogstösen för o kolla på Djurgården - Malmö, gick ju sådär för Malmö. Åt god middag och hade det trevligt. Framåt midnatt blev det en promenad på stan... regnet hängde i luften, så det var inte så mycket folk ute... mest fjortisar kändes det som. Jag o Dylan konstaterade att vi kände oss lite för gamla för att ränna runt på stan när det är festival.

På söndagsmorgonen kollade vi upp om det var Traktorpulling... enligt hemsidan hade det blivit inställt på lördagen pga av vädret (allt detta regn), men tävlingarna skulle vara på söndagen, så vi körde dit. Parkeringen var flyttad till ett fält en bra bit från banan... o vägen dit var ganska lerig... tur att jag var så klok att jag tog gummistövlar :) När vi kom var det de "lätta" bilarna som körde, de låter inte så mycket, men är roliga att titta på ändå. Till slut kom äntligen de tyngre och då känner mna det i hela kroppen när de startar... känns härligt :) Det blåste så in i hoppsan och jag kände mig som en eskimå med luvorna tätt tätt runt huvudet + hörselskydd utanpå.

Idag ska jag besiktiga min bil... lite tråkigt eftersom jag vet att den inte kommer att gå igenom :(


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Så bra att det passade!! :-) ha en härlig dag! KRam

2007-07-09 @ 09:42:37
URL: http://www.metrobloggen.se/missdone

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0