Söndag - bogserlina

     2007-11-18 @ 11:50:21
För x antal år sedan fick jag i all hast be en vän köpa en bogserlina och komma och hjälpa mig med att bogsera min gamla bil som totaldött (batteriproblem). Denna bogserlina har sedan legat i gamla bilens bagageutrymme och nu flyttats över till min nya bil. Igår kom den till användning igen när Storebrors bil (eller egentligen hans mormors bil) var stendöd. Lilla anna blev räddaren i nöden + tränarna för ett väldigt duktigt pojklag. Jag har inga speciella erfarenheter av att bogsera, så därför fick Storebror köra min bil och jag satt i den kalla, igenimmade, tysta, mörka, trögstyrda och trögbromsade bilen som bogserades. I början kändes det väldigt läskigt, men efter ett tag kom jag in i det... fast mina händer var som isbitar när vi kom fram till de mörkaste skogarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0