Onsdag - lite text

     2008-02-13 @ 06:42:28

Resan mot Göteborg delades med 2 vänner från förr + den enas flickvän. Resan gick snabbt fastän vi stannade och käkade lite. När vi kom upp var Storebrors närmaste släktingar där, men de försvann sedan efterhand, förutom hans lillebror och svägerska som stannade kvar. Vid 7 började gästerna komma, o komma, o komma, o komma, o komma. Jag förstår inte hur vi fick plats att sitta allihopa, men finns det hjärterum så går ju allt :) Jag hamnade vid ett bord i köket där det var lite blandat folk = tandläkare och "danskar" (som göteborgarna så snällt kallade oss från söder). Vi åt gott och mitt i alltihopa hade vi en liten pausgympa :) (några hade fått små uppdrag att utföra under kvällen). Efter maten minglade vi lite och en stund innan midnatt begav vi oss till spårvagnen för att fortsätta festen på Munhålan. Jag dansade som bara den, men blev trött... är inte van att vara ute och svira så länge. Stället stängde klockan 3 och då gick vi mot spårvagnen igen. Väl hemma hos Storebror bytte jag till myskläder och sen satt vi allihopa inne på hans rum och pratade, drack resorb (för att återställa vätskebalansen) och käkade rostbiff :)

Vid halv 5 började vi gäster att bädda i vardagsrummet... sen somnade vi gott......... och vaknade igen vid 9. Höll oss i en timme innan vi väckte födelsedagsbarnet och ville ha frukost :) dessutom sjöng jag en stump, men blev minsann anklagad för att inte låta så entusiastisk ;) kan kanske bero på att jag endast sovit 4 timmar :) Vi käkade god frukost och satt i köket och traggade en bra stund. Vi "danskar" körde sedan hemåt och hemresan tog 4 timmar eftersom vi skulle köra "inom" Malmö. Jag fick äran att köra från Malmö och hem... lite skraj var jag allt, för jag har inte kört i en stor stad innan, dessutom skulle jag köra en bil som var helt okänd för mig, men det gick jättebra.

Känns som om jag fortfarande lider av lite "jetlag" sen helgen, jag börjar bli för gammal för att vara uppe så länge och sova så lite. Men roligt hade jag :)


Kommentarer
Postat av: Miia

hej gumman!
hur mår du?
överlevt antar jag ;)
du verkar så himla duktig på och fixa bilder,kanske du skulle kunna hjälpa mig med lite foton nångång när du har tid,skulle va roligt att ha nåt ut över d vanliga på Lowa ;)
Sov gott,för det ska jag nu!
massor med kramar!!!

2008-02-13 @ 21:44:17
URL: http://miian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0