Torsdag - Mitt 2008

     2009-01-01 @ 15:04:43
Januari:

Jag började det nya året med att var sjuk... Gillar detta som jag skrev: Så vad har jag för förväntningar på 2008? Jo, att när året är tillända har jag Dylan här hemma hos mig alltid... o inte 20 mil bort.

Jag avlade visst några löften inför det kommande året. Jag började även på linedance, alldeles själv... läskigt! I slutet av Januari hade jag 30 års fest för mina vänner :)

30fest

Februari:

Storebror fyllde 30 och jag åkte upp till gbg för att fira honom.
image111

Jag och Dylan firade Alla hjärtans dag med biobesök och god middag. Namnet Björn Gustafsson var på allas (ok, de flestas) läppar i samband med melodifestivalen.



Vi hade maskerad med barnen på jobbet och jag var självklart prinsessa :)


Mars:

Mina snusketörer, Tiny och Bess, tog med mig på överraskningsdag... vi hade en toppendag/kväll i Malmö. Min bil gick igenom besiktningen och vi var och tittade på Morgan Pålsson - Världsreporter... fantstiska människor... de är verkligen skitroliga :) Det snöade i mitten av månaden... så himla mysigt :)
snow
Runt påsk slängde jag minsann in lite dagens outft i bloggen :). Även Prinsen fick ett litet outfitinlägg.


April:

Jag sökte ett Au Pair jobb i USA... hörde aldrig nåt ifrån dem o tur var väl det... men jag vägade iaf söka :). Bloggen fick en hel del förändringar, roligt att pyssla med bloggdesign. Jag tog upp träning igen... kul, men inte så långvarigt om jag minns rätt. I slutet av månaden var jag med på en temavecka med mönstertema.
flätad

Maj:

Pollen slog till med full kraft, jag fick besked om att jag fått jobbet på den nybyggda förskolan :) och äldsta lillasystern konfirmerades.
 
konfirmation


Nästa temavecka drog igång... denna gång var det element. Jag åkte till IKEA och passade på att luncha med min bästa Lomo
Jag blev faster för andra gången till Myran, hon föddes på min namnsdag... så vi har samma mellannamn hon och jag :). Dylan hämtades hem i slutet av månaden, sen var han hemma nästan 3 månader :) Sista helgen i maj var jag nanny på ett bröllop, det gick toppen och föräldrarna var så tacksamma.


Juni:

Det var stressigt värre på jobbet eftersom det var en hel del som skulle hinnas med innan semestern. Vi hjälpte till att fixa i stugan... bl.a. sätta ihop köksinredning. Jag gick på tidig semester... 2 dagar innan midsommarafton. Vi firade farmor och farfars 60-åriga bröllopsdag med bowling och god mat. Midsommarafton firades här hemma i goda vänners lag. Jag njöt i fulla drag av min semester. Andra helgen var vi och tittade på traktorpulling :)


Juli:

Det blev några dagar på stranden med Multisportaren... sol, bad och beachfotboll. Jag och Dylan bodde ute i stugan... härligt och mysigt med naturen nära.
Jag, Mamsen och Storasyster åkte till Båstad för att titta på tennis, vi hade toppenkul :) Det brann hemma hos Svärföräldrarna , läskigt, men som tur var skadades ingen.
Den årliga middagen med Skogstösen och Mitt lilla pucko gick av stapeln. Dessutom blev det några besök på beachhandbollen. Sista helgen på semestern hade vi poolparty hos Svärföräldrarna. Jag började på nya jobbet, jättetrevliga kollegor och de första 2 veckorna bar vi grejer, möblerade och packade upp. Jag och Dylan åkte på minisemester till Vadstena.


Augusti:

Vi åkte uppåt landet och hälsade på Semlan med familj. Dylan friade till mig och jag fick världens underbaraste förlovningsring. Vi hade snusketörsträff med respektive :)


September:

Småsystrarna vann en riktig skrällseger... 28-0, de slutade 2:a i serien... men de hade minsann bäst målskillnad :) Jag började spara ut min hår. Denna månaden längtade jag mest efter att älsklingen skulle flytta hem.


Oktober:

Jag, Storasyster och Bellis spenderad en dag på VÄLA.

Jag förberedde för Dylans hemkomst... sålde min sängram och sorterade ut grejer på vinden. Det blev ett spontanbesök på fotbollsgolfen med galna vänner... kallt som tusan och en aning lerigt... men roligt hade vi. Älsklingen flyttade hem... äntligen blev vi sambos.


November:

Jag började november med att åka till småland och hälsa på mina snusketörer, Tiny och Bess. Dylan började på sitt nya jobb :). Jag hittade klänningen jag ska ha på vårt bröllop + att vi bestämde att vi ska gifta oss 2009. Vi diskuterade olika datum, men bestämde oss tillslut för ett datum :) Jag hade en liten invänjningsfas på sambolivet... helt plötsligt var ju allt mitt, vårt.


December:

Julen närmade sig med stormsteg... inte lika många julklappar att köpa detta året... men enda ett par. Vi fortsatte med traditionen pysselkväll... mycket trevligt :)

Jordbävningen skakade Skåne och det var dagens samtalsämne på jobbet. Jag och älskling åkte till VÄLA för att fixa de sista julklapparna. Julafton firades i dagarna 2... vi hann även med en sväng om kompisarna på juldagen.

Jag förberedde min födelsedag, hade en dag med Bellis och firade nyår i goda vänners lag

Där var mitt 2008... 2009 är vårt år... året vi ska gifta oss.... känns lite läskigt men ändå såå häftigt och fantastiskt :)

Kommentarer
Postat av: Miian

helt underbart att fått sölja dej och nu få se din resumé,fint gjort!

Du e duktig på att få till fina inlägg gumman!

Ohh när blir datumet offentligt?

jag e ju nyyyfiken!

Det kommer verkligen vara ert år,jag är så glad för din skull.kram på dej

2009-01-01 @ 21:15:09
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Miian

bra du är inne ;)

Hur e de ida?

Händer nåt speciellt i helgen?

Kram

2009-01-02 @ 21:57:05
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0