Torsdag - tillbakablick; min 3:e semestervecka

     2009-07-23 @ 19:47:39
Denna vecka avverkade jag en hel del böcker. Om ni inte har läst böckerna om Maria Wern, av Anna Jansson, så är det ett tips. Jag har numera läst hela serien... köpte t.o.m. den nyutkomna boken eftersom jag var så nyfiken. Om ni ska läsa så börja med Stum sitter guden, den första boken i serien.

Jag och Svärmor var på en av alla marknader runt om i Skåne. Det inhandlades de obligatoriska sakerna... strumpor, marknadsgodis, gräddbullar och munkar.

På fredagen var det fest hos Liljan. Vi var 12 tjejer som åt god mat, drack gott och pratade och skrattade mycket. Kvällen blev tidigt för mig eftersom det väntades ett litet äventyr på lördagen.

Köpenhamnsresan började med en hel del travande. Vi gick längs Ströget från Huvudbangården till Österport där vårt hotell låg. Vi mellanlandade på Chilimili för en supergod lunch. När vi installerat oss på hotellet blev det lite sightseeing i närområdet. Vi var bl. a. och tittade på Den lilla havefruen och Amalienborg. På kvällen var vi och 40 000 andra och såg Britney Spears på Parken. En häftig upplevelse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0