Söndag - dagens tips

     2009-03-01 @ 15:58:19

Igår lyckades jag glömma att sätta på ett nytt plåster på mitt skoskav... inte så skönt kan jag säg. När jag kom till Sömmerskan var jag desperat efter lindring men inga plåster fanns. Hennes sambo tog fram möbeltassar... "det här är det enda vi har". Så jag klippte ett hål i en stor möbeltass och satte på den på min häl... hålet över såret... det blev såååå bra. Den sitter fortfarande kvar och jag har inte ont när jag har skorna på mig.

När jag spelade fotboll i mina yngre år (inte så länge sen alltså) så hade vi nån slags vit skumgummi med klister på ena sidan... typ 3-4 mm tjock. Detta klippte vi ett hål i mitten på och satte på skavsåren när vi skulle spela... men möbeltassar funkar lika bra om ni inte har nåt annat till hands ;)


Kommentarer
Postat av: Punaniii

Vi i sibbahålan kallade det "ostaplattor" och det hade en strykande avgång. Än mer för det var roligt o klistra på o man kände sig lite extra förberedd för matchen. ;-)

2009-03-02 @ 18:06:26
Postat av: Anonym

Åtgång! Mobilblogga e dumt. :-P

2009-03-02 @ 18:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0