Lördag - Stockholm helg nr 1

     2010-04-24 @ 08:42:48
För 2 veckor sen var ju jag i Stockholm o hälsade på Bess o Trellehullapaugen :)

Jag kom upp tidigt på fredageftermiddag och jag o Bess ägnade eftermiddagen åt att leta efter en skötväska. Det var ju inte vilken skötväska som helst utan jag hade bestämt mig för en speciell. Efter x antal kilometers traskande och en avslutande fika på Wayne´s så gav vi upp för dagen. Kvällen spenderades framför tv:n... det var tacos o mojitos (alkoholfria för min del) o Så ska det låta.

Lördagen vaknade jag såklart tidgt, så jag sökte rundor på internet efter ställen som kunde sälja skötväskan. Vi började dagen med brunch på Lidingö och det var sååå mysigt o träffa Berg o Lidingöpinglan. Jag o Bess bestämde att vi skulle kolla i 1 sista affär efter skötväskan... annars fick det va. Sen skulle vi koncentrera oss på mig istället för bebisen. Så vi tog oss till Babyproffsens affär på Söder och där fanns minsann skötväskan... fast inte i svart som jag ville ha, utan i olivgrönt. Vi provade den lite mot vagnar med samma färg som vår och det såg minsann fint ut, så jag slog till :) Nöjd med mitt köp fortsatte jag shoppandet till mig själv :)
Dagen avslutades med mumsiga räkor och ett gott mousserande alkoholfritt vin.

Söndagen blev en slappedag. Jag o Bess promenerade till Solna centrum och letade efter en vagnmobil med barbapapa... o vi hittade den :) Sen blev det slapp i soffan och pannkakor till senlunch innan vi tog t-banan till centralen och väntade in mitt tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0