Måndag - överlevt

     2010-07-12 @ 12:16:49
Jag har med nöd och näppe överlevt denna gigantiskt varma helg.

I fredags hade jag bilen med AC... o de tackar jag gudarna för. Körde till Hässleholm och lunchade och traggade med Bess, inhandlade även en kudde till bebisen. Sen blev det badning o lite sol på eftermiddagen... värre blev det med sovandet... det var alldeles för varmt. På kvällen körde jag in till Kristianstad, där jag mötte upp mannen mn och goda vänner. Kollade på Startskottet och hejade och svettades... sen käkade vi Pad thai (älsklingen åt langos) innan vi gick hem till Protesmakaren. I lägenheten var det sjukt varmt... men lite kylklampar rådde tillfälligt bot på det. Hade en supertrevlig kväll med underbara människor... dock svullnade mina vader och fötter mer än vanligt pga allt sittande, så jag spenderade den sista tiden liggandes i sängen. Vi körde hem tidigt... så är det när man är höggravid ;)

I lördags var jag så varm så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag bara grät och älsklingen försökte komma på olika ställen jag kunde vara på. Spenderade en stund nere i poolen och hjälpte till o rengöra den... men där var alldeles för många "hästaflugor" som bet mig o surrade runt mitt huvud... fick lite smått panik. Pratade med Storasyster i telefon och hon sa att jag fick köra o köpa en fläkt. Då kom jag på att vi har ju en fläkt... så den fick stå på soffbordet, så att vi kunde ligga därinne o vila o läsa. På eftermiddagen kom Glassförsäljarna på besök... de var varma :) Badade länge, satt i skuggan, fikade, badade lite till och skrattade massor. Sen fixade vi kvällsmat lagom till fotbollen på kvällen.

Igår hade vi lite strömavbrott på förmiddagen. Zeke kom på besök och vi softade i skuggan eller framför fläkten (när väl strömmen kom tillbaka efter lunch) hela dagen... härligt med lite sällskap. På kvällen tog jag ett dopp i poolen och sedan en iskall dusch... sen var man människa igen. Det blev naturligtvis fotboll även denna kväll... hejade dock på Holland.

Idag är en lugn o skön dag... lite mindre varmt idag, men fläkten är ganska poopulär ändå. Ska snart luncha lite med mig själv och sen köra o handla. Ikväll får vi bad- och grillbesök av Mitt lilla pucko och Skogstösen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0