Tisdag - den vilda bebin

     2010-06-15 @ 19:54:59
I min mage bor det en vild bebis. Det är full rulle från morgon till kväll... även mitt i natten ibland. Det är så härligt att känna h*n rullar rundor o buffa o hicka :) Jag längtar så tills h*n vill komma ut till sin mamma o pappa som längtar massor.... det dröjer väl en 7-10 veckor innan det sker... blir väldigt förvånad om det blir innan.

Förra veckan fick jag inse att jag inte kan köra på som vanligt o tro att jag orkar... för det gör jag verkligen inte. Kollade över mitt schema och la in om 4 föräldradagar... tar ut dem som 8 halvdagar... vilket gör att jag har EN lång dag kvar att arbeta och 8 halva :) Imorgon är jag dessutom ledig HELA dagen eftersom mina underbara kollegor tyckte att jag kunde kompa eftersom vi hade så lite barn.

I söndags åkte jag, Storasyster o Mamsen till Ullared i nya bilen. Det blev en tripp på 11 timmar (körde halv 6 och var hemma halv 5)... men vi hade väldans trevligt och jag hittade massor till den vilda bebin :) Tänk vad mycket det finns som man INTE behöver köpa... bra att ha syster o mamma med. Kassarna står fortfarande i hallen... det blir morgondagens projekt att ta hand om dem.

Idga var projektet att köra o slänga 6! kassar med tomma Åsens mjölkförpackningar, fixa ny kolsyrepatron, hämta ut böcker o handla. Detta fixade jag direkt efter jobbet och sen blev det mellanmål med mackor o jordgubbar. Sen blev jag så väldans trött och la mig ner i soffan o kollade på fotboll... vaknade 1 ½ timme senare av att Dylan kom hem. Frågade honom vad klockan var och när han svarade: halv 6, så blev jag lite förvånad över att jag sovit så länge. Älsklingens kommentar var då: Men då behövde du säkert det. Det gjorde jag nog definitivt, men jag får ändå lite dåligt samvete över att jag inte orkar lika mkt.

Nej minsann, nu ska jag äta lite godis och kolla på Biggest loser :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0