Tisdag - kort dag... fast lång

     2010-06-22 @ 21:21:44
Idag har det varit jobb halv 7 till halv 11. Efter jobbet körde jag o hälsade på lillebror med familj... fick mumsig lunch *tack* Sen bar det iväg till stan för klippning... blev supernöjd, ser mindre ut som en afganhund nu ;) Varmt var det minsann ute oxå och efter klippningen var jag megatrött, men hade 1 timme o slå ihjäl på stan innan besök hos barnmorskan. Shoppade en familjekalender :) och en ny vit body (den andra har lyckats o få en fläck på sig som inte går bort). Jag var även inom systemet för att köpa mitt goooooooda alkoholfria mousserande vin som jag ska pimpla i mig på midsommar. Satte mig i skuggan på torget o tryckte i mig lite Ottos glass *mums* blev ganska mätt, sen var jag grymt kissnödig, så jag bestämde mig för att köra bort till barnmorskan fastän det var ett tag tills jag hade tid.

Hos barnmorskan fick jag kollat vikten, blodtrycket, sf-måttet, hjärtljuden och järnvärdet. Vikten hade gått uppåt lite till, blodtrycket var som vanligt lite lågt men ok, sf-måttet (livmoderns mått) sköt i höjden och jag ligger nära den övre kurvan (är det lika högt nästa gång kan det bli ultraljud för o kolla så att bebisen inte är för stor), hjärtljuden var inte lika höga som vanligt (brukar ligga runt 150, men var idag "bara" 132), slutligen mitt järnvärde... helt ok enligt barnmorskan, men jag tycker att det borde vara högre. Har gått från 100 till 106 på 10 veckor o då käkar jag 2 järntabletter om dagen.

Allt som allt, bara bra :) och jag mår som en prinsessa bara jag kommer ihåg att ta det lugnt o vila mina svullna fötter emellanåt.

När jag kom hem hoppade jag i bikinin, smorde in magen o la mig i solen vid poolen. Passade även på att doppa mina fötter i det 17 gradiga vattnet... brrrrr så kallt det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0