Lördag - min dag

     2010-11-20 @ 17:38:20
Fortsätter med en om dagen :)

05.53 - lill-prinsen vaknar och är sugen på lite mat. Ammar i sängen och somnar sedan om honom i hans egen säng. Mannen sover som en stock

07.58 - hela familjen har morgonmys i sängen

08.44 - frukost i köket

09.04 - amning i soffan, surfar

10.14 - lill-prinsen är sömnig, somnar honom i famnen och går sedan in och lägger honom i hans säng.

10.40 - tar tag i lite tvätt, det går åt en del handdukar. Tar även ner ren tvätt från torkställningen, det mesta är lill-prinsens. Försöker lokalisera min fönsterputs-skrapa, men hittar den inte nånstans, mannen hjälper mig att leta men erbjuder sig efter en stund att köpa en ny eftersom han ändå måste handla snus.

11.21 - inser att jag inte kan göra så mkt mer innan fönsterputs-skrapan kommer, så jag sätter mig och surfar lite till o äter lite kexchoklad *mums*

12.03 - lill-prinsen vaknar och får lunch. När han är färdig tar mannen över och jag ringer upp Storasyster som ringt medan jag ammat. Vi bestämmer att hon och Bellis ska följa med Pappsen och Frugan hit imorgon eftermiddag. Sedan är det fullt ös med fönsterputsningen.

13.36 - mannen somnar lill-prinsen medans jag värmer soppa, kokar nudlar + pasta och putsar ett fönster... snacka om multitasking. Äter lunch och tittar på herrarnas 15km fri stil (var det va?)

14.15 - mannen går ut för att ta in utemöblerna och jag hinner precis putsa klart det sista köksfönstret innan lill-prinsen vaknar. Han är inte så pigg på att somna om, så han får sitta med ute i köket medans jag fixar lite. Efter ett tag blir han trött och då sätter vi oss i soffan och tittar på Criminal minds och han somnar i min famn.

15.21 - lägger ner lill-prinsen i soffan bredvid mannen och går upp på övervåningen för att leta efter gardiner och andra grejer. Där hittar jag minsann fönsterputs-skrapan... se där.

15.30 - lill-prinsen vaknar och vill ha mat.

16.10 - mannen tar över lill-prinsen och jag går på fönsterna i matsalen, lite svårt är det att se eftersom det börjar mörkna. Upptäcker att min ena orkidé som stått i ide sen i april har kommit med 2 nya stjälkar med knoppar på :)

17.05 - mannen ska gå ut och fixa lite och lill-prinsen är trött, sätter mig i soffan, knäpper på datorn, lill-prinsen somnar i min famn och jag börjar skriva detta inlägget :)

Märker ni att allting upprepar sig under dagen? Nån som känner igen sig? Resten av kvällen ser nog ut som följer...

18.30 - lill-prinsen vill ha mat

19.00 - vi lagar mat, idag blir det tacopaj

20.00 - maten intas framför tv:n. Hela familjen tittar på Så mycket bättre, jag dricker en god päroncider från Gravendal och äter lite lördagsgodis. Lill-prinsen sover en liten sväng i nåns famn.

21.30 - lill-prinsen vill ha mat... denna gången blir det bröstmjölk i flaska som pumpades ut för gårdagen, men som inte behövdes.

Efter detta är han vaken en stund och sedan blir det pyjamas och han somnar i min famn för natten. Jag lägger honom i spjälsängen efter ett tag och hoppas att han ska sova till åtminstone kl 5 innan han vaknar första gången.

Innan vi lägger oss blir det nog lite tv-tittande i soffan... förmodligen liggandes nära :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0