Fredag - har storleken betydelse?

     2011-04-01 @ 09:19:26
Ibland blir jag lite konfunderad när det gäller barnkläder... Lill-prinsen var 71,5cm för 2 veckor sedan och använder 74/80 i klädstorlek. Förra veckan var jag på jakt efter pyjamas till honom och hittade en fin på Lindex. Jag vet av erfarenhet att deras pyjamasar har väldigt korta ben, han växte ur 74 för hundra år sedan. Så jag satsade på att köpa i 86 för att vara på den säkra sidan. När jag såg den hänga kändes den hur stor som helst men när vi tog på den igår så satt den superbra. Armarna fick jag vika upp 2 centimeter och där är definitivt lite  o växa i, men den är inte så tokstor som jag trodde den skulle va.

I morse efter frukosten tog jag på honom en body från hm i storlek 74 (liiiiite lång i ärmen) och ett par byxor från Ullared i storlek 62!!!!!!! De byxorna har han kunnat ha sen han var typ 1 månad, visserligen mudd på i benslut och i midjan... men hallå... storlek 62???

Jaja, för att svara på min fråga i rubriken: Ja, storleken har betydelse... men storleken är inte alltid densamma. Ett tips som jag fick av Svägerskan för ett tag sen är att ha en body (som man vet passar) i skötväskan och mäta med det man ska köpa :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Jo sorleken har betydelse iaf på barnkläder ;) Ullared har STOORA barnkläder...Skiljer mycket även på kläder från smma kjedja tex NameIt.. tråkigt att man ska behöva mäta och dona!! Trevlig helg:)

2011-04-01 @ 19:37:50
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

men guud vad smart! Det har jag inte ens tänkt på.

Ja det e tokigt hur mkt det kan skilja det där...

2011-04-01 @ 22:50:44
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0