Tisdag - what not to wear

     2011-04-12 @ 12:26:27
Jag älskar Trinny & Susannah och gillar massor att de har varit här i Sverige och fått bukt på lite kvinnor. De är så brutalt ärliga och fantastiskt duktiga på det de gör. Jag tycker att det är så coolt hur man kan förändra sitt utseende bara genom att klä sig på rätt sätt.

Jag tror att många tjejer/kvinnor ute i Sverige (världen) går runt med en BH i fel storlek. Vet du vilken storlek du ska ha? Eller har du kört på samma sen du var tonåringen? Då är det kanske dags att kolla upp det. Här finns en liten BHguide där du kan skriva in dina mått så räknar den ut vilken BH-storlek du bör använda. Denna guide stämmer inte riktigt på mig, men ni kanske kan få ett litet hum om vilken storlek ni ska använda. Guiden säger att jag ska ha en kupstorlek mindre än vad jag använder, men om jag hade gjort det så hade det sett ut såhär.

Anledningen till att jag inte köpt några jeans innan är att jag inte känt att jag hittat några som sitter bra på min kropp. Efter barnafödande behöver jag ett par jeans med hög midja, för att få en snygg siluett. Om jag hade köpt ett par med låg eller normal midja hade jag fått den såkallade "muffinseffekten" och då ser man genast "tjockare" ut.

Här kan ni se lite skillnad:
 

För mig handlar det inte om vilken storlek det är på kläderna, utan att kläderna ska sitta bra och passa MIN kroppsform. Det finns en kofta på KappAhl som Evelina och Josefine (med mindre byst) är såååå fina i. Jag provade den, men den är inte gjord för personer med stor byst... jag såg ut som en fyrkant.

Sen finns det lite andra saker som man kan tänka på t.ex.
- kvinnor med lite bredare höfter passar bättre i byxor med lite vidd nertill (bootcut) än smala åtsittande
- framhäv din smalaste del på överkroppen (för mig är det strax under bysten)

Har ni några fler stiltips?

Kommentarer
Postat av: Marie

Testade den sidan där man skulle räkna ut storleken. Stämde nog inte riktigt tror jag. Har aldrig sett den storleken jag fick fram i affärer iaf..

2011-04-12 @ 23:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0