Lördag - småirriterad

     2011-02-05 @ 12:14:38
Läkaren ringde ju igår och hon frågade hur jag mådde. Berättade att min mage inte mår så bra emellanåt, lite beroende på vad jag äter. Hennes kommentar var typ: "Kan du inte undvika att äta det då?" Det är väl klart jag kan och det har jag även gjort i långa eller korta perioder beroende på hur jag har mått.

Men nu när jag tänker på det hela är det ju faktiskt inte det det handlar om. Det handlar ju om att jag ska få rätt dos på min medicin så att jag ligger på ett bra värde. Då kan jag ju (oftast) äta vad som helst och mår bra. Lösningen är ju inte att undvika sakerna får då mår jag ju fortfarande inte bra.

Som ni märker tar detta upp mkt av mina tankar just nu, men jag vill verkligen inte hamna där jag var för 4 år sedan innan de upptäckte vad som var felet. Hoppas att proverna visar bättre värde på tisdag och om de inte gör det så hoppas jag på en ökning av min medicin. Får jag ingen ökning så går jag till en annan läkare.

Kommentarer
Postat av: Marie

Stå på dig!

2011-02-06 @ 11:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0