Måndag - varför?

     2011-02-21 @ 16:22:25
Denna veckan är det sportlov och lill-prinsens faster, som är lärare, är ledig. Hon vill gärna rå om lill-prinsen lite så vi har pratat om att han ska vara hos henne på onsdag. Genast börjar jag då tänka på allt jag skulle hinna göra här hemma medans jag är själv. Varför är det det första jag tänker på? Varför tänker jag inte att jag bara ska ligga och slappa och pilla navelludd?

Har funderat lite på det idag och kommit fram till att om jag gör alla måsten på onsdag så har jag ju mer tid till lill-prinsen sedan och slipper få dåligt samvete när jag går förbi det överfulla skrivbordet, den överbelamrade tvättstugan, den stökiga matsalen och det dammiga sovrummet.

Så på onsdag blir det fixardag, men först blir det sovmorgon och nog en hel del pauser under dagen. Dessutom ska jag fundera ut ngt riktigt smarrigt att äta till lunch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0