Söndag - mitt 2010

     2011-01-02 @ 13:38:08
Januari - Året började med buller och bång. Först var det möhippa/svensexa och helgen efter var det bröllop. Storasystern blev äntligen Fru :) På bröllopsdagens morgon kräktes jag för första gången under graviditeten, världens bästa timing. Vi började berätta för vännerna att det bodde en liten bebis i min mage. Mitt lilla pucko firades med traditionsenlig curlingmatch. Mot slutet av månaden började vi renovera i vår hall.

Februari - Första bilden på magen publicerades i bloggen. Denna månaden tittades det en hel del på OS. Jag fick årets första maginfluensa på månadens sista dag.

Mars - Hade lite saltlakritscravings och beställde polkagrisar på nätet. Vi var på rutinultraljud och fick se vår lille kille för 3:e gången, men vi berättade inte för ngn att det var en kille. Ringarna åkte av för första gången, hade dem på mig endast korta stunder.

April - Jag spenderade 2 helger i Stockholm. Första helgen var jag där själv och den andra med mamma. Helgen däremellan låg jag däckad i årets andra maginfluensa. När jag var i Stockholm med mamma så var vi och tittade på The Last Bounce. Magen växte så den knakade och månaden avslutades med majbål i Harastorp i goda vänners lag.

Maj - minsta lillasystern konfirmerades och invigde tunikan jag köpt i Stockholm. Vi köpte ny bil, en volvo v70. Magen växte på, men bakifrån syntes det inget. Jag spenderade en helg med Bellis, det var varmt som tusan och det var då mina fötter började svullna. Jordgubbarna gjorde entré i min kost... åt ganska många liter denna sommaren tror jag. Vi sa hejdå till Hasse, tack för denna tiden. Piffade upp lite ute på vår framsida :)

Juni - Sista månaden på jobbet. Magen bara växer och växer. Vi åkte på tur till härliga vänner i Trollhättan, jag var evigt tacksam att vi köpt en bil med AC. Jag åkte till Ullared med storasyster och mamma, mycket trevlig men lång dag. Hittade massor till bebisen. Jag insåg mina begränsningar och tog ut lite halva föräldradagar under mina sista 2 veckor på jobbet. Vi gick på föräldrautbildning på MVC... mina fötter gillade inte att sitta ner. Premiärdoppade mig i poolen, väldigt svalkande och skönt. Midsommar firades här hemma med goa vänner, lugn tillställning och jag gick och la mig ganska tidigt. Midsommardagen spenderades på bröllop. Vi firade 1 årig bröllopsdag... jag låg visst vid poolen och solade. Sista dagen i månaden var oxå sista dagen jag jobbade.

Juli - började månaden med att åka till Hörbymarknad med storebror, nästa dag blev det Malmöbesök med storasyster och Bellis. Mannen spelade beachsoccer med vänner och jag var deras mest hängivna supporter... jag och min solhatt :) Mannens lag kom minsann på bronsplats. Här kan ni läsa om mina första semesterdagar. Det var en väldigt varm sommar... både inne och ute, fläkten var min bästa vän. Spenderade lite tid på Kristianstadsdagarna både dagtid och kvällstid. Vi åkte på minisemester till Österlen... besökte bland annat Glimmingehus, Alestenar och Kiviks marknad. Det var fruktansvärt varmt och jag tackade än en gång högre makter att vi köpt en bil med AC. Mitt blodtryck steg mot slutet av månaden och jag gick på mer regelbundna kontroller. Vi fick besök från Jönköping, mycket trevligt :) Fick en USB-fläkt av storasyster... åh vad jag älskade den.

Augusti - så var äntligen månaden här... månaden vi skulle få träffa vår bebis. Dagen D passerades som väntat och jag försökte få tiden att gå genom att ha nån grej varje dag att hitta på. Magen bara forsatte och växa. Jag färdigställde filten och gjorde vid i lill-prinsens båda sovplatser. Jag var hos barnmorskan på koll varannnan/var tredje dag. Vi var även inne på förlossningen en sväng på lördagen den 14:e. Ni fick se ett litet kollage på min växande mage. Så kom dagen då vi skulle in på överburenhetskontroll... jag hade haft lite värkar/sammandragningar på natten och var livrädd för att de skulle skicka hem mig eftersom det satt igång lite av sig själv. Men jag fick mina böner hörda och blev igångsatt på den 15 dagen över tiden. Här kan ni läsa om min förlossning. Klockan 04.24 den 20 augusti kom äntligen vår lill-prins till oss.

September - vi fick många besök av underbara vänner som ville träffa vår lill-prins. I mitten av månaden var vi på 40 års fest för Svågern, lill-prinsen skötte sig exemplariskt. Jag fick erbjudande från Buzzador om att buzza om Lovefilm. Borde haft tid att titta på film, men fick kämpa för att hinna göra det. Vi började med matkassar från Mat och ro, fantastisk uppfinning för en trött mamma. Jag och lill-prinsen flyttade äntligen in i sovrummet efter att ha sovit på soffan respektive korgen i 5 veckor. Vi åkte med Storasyster till Väla för att handla skor till mig eftersom mina fötter växt efter graviditeten. Lill-prinsen fick en fjälla den 24 september.

Oktober - Mannen firade sin 28:e födelsedag i början av månaden. Jag buzzade Bambinos nappar och vår föräldragrupp startade. Den första snön föll, men försvann ganska snabbt igen. Var på klädparty både för Blingo och Meandi... det blev även fika med Rookiemammorna. Jag och lill-prinsen körde till Växjö för att hälsa på Tiny och hennes lilla tjej.

November - Malmö FF tog SM-guld och vi fick fantastiska nyheter från vänner, allt på en och samma dag. Vi hade barnvakt på kvällstid för lill-prinsen för första gången. Hans mormor var här och det gick jättebra. Vi var på maskerad och hade väldans trevligt. Jag körde igång med en om dagen, inspirerad av Anouk. Mannen åkte iväg på jobbresa till Göteborg måndag-fredag, lite tråkigt var det utan honom, men vi klarade oss galant. Lill-prinsen fick sitt första vaccin. Mannen sköt en hjort på sin pappalediga dag. Började adventspynta här hemma och vi gjorde ett pepparkakshus.

December - Svärmor opererade höften och Svärfar trillade ner från en stege och fick en spricka under knät. Lill-prinsen vände sig från mage till rygg och började sitta allt mer i sin matstol.Det var Rookiemamma-träff på Andy´s, mycket trevligt. Var på julfest med jobbet och fick världens frossa efter det. Försökte börja julklappsinslagningen i tid, men det slutade med maratoninslagning sista dagarna innan jul. Firade lucia på jobbet med alla barnen och föräldrarna. Mina ringar blev äntligen fixade så att de passar mig igen :). Den årliga julpysselkvällen hölls hos Mitt lilla pucko och Skogstösen. Jag fixade tryffelrutor. Julgranen köptes och kläddes :) På sin 4 månadersdag fick lill-prinsen smaka gröt för första gången. Han älskade det och äter numera ett mål om dagen. Vi hade en mysig jul med x antal firande men ändå inte stressigt. På annandagen upptäckte Lillebror att lill-prinsen fått en tand och där är minsann en till pågång. Jag fyllde år på årets nästsista dag och klädde mig fint på kvällen i julklappen från Mannen. Årets sista dag firades här hemma med goda vänner och fantastiskt god mat :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att läsa om året så här =) Hänt mycket!

2011-01-02 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0