Söndag - vårt nyår

     2011-01-02 @ 11:07:29
Vi firade nyår här hemma med goda vänner... vi var 8 vuxna och så lill-prinsen såklart. Vår sociala son var med under hela kvällen förutom en liten powernap. Bjuder er på en liten bild på snyggingarna ;)



Vi började kvällen med en fantastisk förrätt :) Friterade kapris, serranorullar med citronkräm och en crostini med avokadokräm. Den var supergod och jag ville äta mer, mer, mer. Men det stundade ju fler rätter så det var bara att gilla läget.



Huvudrätten bestod av viltfärsbiffar (hjort/vildsvin/rådjur), hasselbackspotatis, svamp/lök/morotskompott, ädelostsås och mumsig sallad. Riktigt, riktigt mumsigt :)



Efter huvudrätten tog vi en liten paus, gick tipspromenad, slappade lite i soffan, städade undan lite i köket. Efter en bra stund serverades efterrätten som var chokladfondant, vaniljglass och hallon. Till detta serverades ett chokladöl.



All mat var fantastiskt god :) Vid tolvslaget klädde vi oss varmt och glattade ut till avfyrningsrampen. Lill-prinsen var vaken och instoppad i sin overall. Han somnade gott mot sin pappas axel mitt i fyrverkerierna, men han vaknade när vi kom in igen.

Sen blev det soffhäng för hela slanten. Vi styrde upp "reglerna" för bjudningar, kanske delger er dem sen när de  renskrivits :). Lill-prinsen somnade i min famn strax innan ett och fick sova vidare i sin säng. Vi plockade fram spelet jag fick i födelsedagspresent Vem svarar först? Jag ledde i början, men blev omkörd på slutet. Tänkte många ggr att jag borde gå och lägga mig, men det blev inte förrän klockan 3. Kom fram till att jag inte varit uppe så länge sen den natten lill-prinsen föddes. Och då gick jag på droger som mannen snabbt påpekade :)

Hade en underbar nyårsafton med min lilla familj och våra underbara vänner.

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

åh guud så gott allt såg ut:D

2011-01-02 @ 15:16:37
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem vann spelet ni spelade?

2011-01-05 @ 12:50:03
Postat av: anna

Hmmm, ja vem var det som vann? Det har jag helt glömt bort ;)

2011-01-05 @ 13:40:21
URL: http://anapanasiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0