Måndag - utmaning

     2011-01-10 @ 11:29:05
Blev utmanad av Madde

1. Hur gammal är du om fem år? har precis fyllt 38

2. Vem var den sista du träffade? Förutom familjen så var det svärföräldrarna

3. Hur lång är du? 173,5cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Narnia - Kung Caspian och skeppet Gryningen.

5. Vem ringde du senast? mannen

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Jag har tagit ut 5 dagar. Måste oxå börja räkna på det nu. Kram (till Tiny)

7. Vad är dagens planer? Ta tag i röran i tvättstugan

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både och, beror på vad de gäller...

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma? På min födelsedag :)

11. Vilken ögonfärg har du? Blåa

12. När vaknade du idag? Lite efter 7, men låg kvar i sängen till lite efter 8 när lill-prinsen vaknade

13. Har du någon gång hittat en katt?  Japp, lill Speedy vars mamma försvunnit (men kom tillbaka) och lilla Aksel

14. Vilken är din favoritplats? Nära min familj

15. Vilken plats föredrar du minst? Långt ifrån min familj och mina vänner.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är här, på landet med min underbara familj

17. Vad skrämde dig som barn? Mörker

18. Vem fick dig att skratta senast? Mannen min :)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Vanligtvis utan, men nu är amningsbh:n min bästa vän.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Japp

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Det vill jag tro

27. Vilken är din favoritglass? Är ingen glassmänniska direkt, men jag tackar inte nej till en GB Sandwich

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Anlita en byggfirma för lite renovering här hemma, betala av billån, åka på resa till nåt normalvarmt land, endast jobba 50% när jag går tillbaka till jobbet

29. Tycker du om kinamat? Ja

30. Tycker du om kaffe? Nej

31. Vad dricker du till frukost? Juice eller mjölk

32. Sover du på någon särskild sida? Mest på min högersida, men även på mage

33. Kan du spela poker? nja

34. Tycker du om att mysa? Oh ja

35. Är du en beroendemänniska? Definitivt kramberoende och lite beroende av godis oxå.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jajamen, en barndomskompis, en föredetta pojkvän och en klasskompis på högskolan (samma år till och med)

37. Vill du ha barn? Gärna ett till

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska och lite spanska. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja som medföljare

40. Föredrar du havet eller en pool? Hmmm, den var svår. Måste nog säga att de har båda sin charm. Det är ju så enkelt att bara slänga sig i poolen här hemma, men det är ju väldan mysigt att åka till havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Lill-prinsen

42. Äger du dyra smycken? Ja

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Solfruktsyoggi

45. Vem är den roligaste människan du känner? Skrattar nog mest åt Mitt lilla pucko

46. Välj ett ärr på din kropp? På vänster pekfinger har jag ett ärr från en moraknivsincident för typ 15 år sen

47. Vad har du för ringsignal? Så vill stjärnorna med Molly Sandén

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja

49. Flirtar du mycket? Tror jag inte 

50. Vart togs din profilbild för din blogg? På vårt bröllop

51. Kan du byta olja på bilen? Ja med hjälp av mannen

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Minns inte riktigt, men "Att föda" läste jag flitigt innan förlossningen. 

54. Läser du dagstidningen? Nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Fick prenumeration på Mama i julklapp

56. Dansar du i bilen? Ibland om det är en riktigt bra låt :)

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min namnunderskrift

59. När var du i kyrkan senast? I somras på bröllop

60. Vem utmanar du? Anouk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0