Onsdag - projekt

     2011-06-01 @ 21:01:27
Dagens projekt har varit att klä om vår kökssoffa som vi fått av mannens farmor. Denna soffa har stått i vårat kök för längelängesen när mannens farmor var liten. Klädseln var inte så mysig och drog till sig massor med katthår. Min tanke var först att åka till gittes och kolla tyg, men sen inventerade jag lite i garderoben på ovanvåningen där svärmor lämnat kvar gamla gardiner och dyl. Både jag och mannen fastnade för detta tyget som från början varit dukar, men som delats och varit gardiner. Nu sydde jag ihop dem igen och fixade soffan på en dag :)


Nytt tyg på sittytan och gammalt på ryggen

Min tanke med kökssoffan var att den skulle stå vid köksbordet när den blivit tillpiffad och inte undanskuffad i ett hörn.


Såhär såg det ut innan


Såhär ser det ut nu


Och här har vi soffan :)

Jag ska fixa ett rosa tyg till gardiner och kuddar till soffan. En ljusrosa färg som finns i ränderna på sofftyget :)


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

tjuuusigt!

2011-06-01 @ 22:34:24
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad fint det blev!!

2011-06-01 @ 23:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0