Tisdag - tålamod

     2011-06-21 @ 20:31:33

Det blev utflykt till stan idag och det var verkligen välbehövligt. Mitt tålamod hade inte räckt långt här hemma med den huvudvärken som jag låg inne med i morse/förmiddags. Jag hade t.o.m. solglasögon när jag körde in till stan och det var grymt molnigt. Vi mötte upp anouk och knodden och det blev lite tittande i affärer... höll hårt på mitt köpstopp och köpte endast en present. Vi lunchade på Fenix och fick "onda ögat" av en medelålders man och kvinna som tyckte att våra barn störde deras affärssamtal... synd om dem. Efter lunch var huvudvärken väldigt mycket mindre och det var naturligtvis brödets förtjänst. Enligt mannen är inte GI bra för hjärnan... så det var väl tur att jag åt grillad ciabatta med kyckling och mozzarella, så hjärnan fick lite kolhydrater ;)



Efter lunch följde vi med bort till anouks jobb och sen blev det promenad bland maffiga villor. Lill-prinsen sov som en stock och jag passade på att  gå inom systemet inför midsommar.

Vi sprang på Malin och Levi, så det blev lite tragg :) När lill-prinsen vaknat körde vi och köpte lite tyg på Gittes. Mellanmålet intogs vid vägen och lastbilarna och bussarna var väldans intressanta.



Mannen är iväg med sin pappa ikväll så jag och lill-prinsen fördrev tiden med att gå upp till hans farmor, där det fanns många att leka med . Bl a blev det gåträning :)



Tålamodet har även testats nu ikväll vid läggningen... men jag vann... det är huvudsaken. Eller huvudsaken är kanske att lill-prinsen sover... och det hoppas vi att han gör större delen av natten.


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Hahaha due för go:D tack för igår!

2011-06-22 @ 10:30:52
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: M

Lätt viktigast att vinna! Det verkar gå bättre för dig än för mig, jag ger snart upp. Så här besvärlig har Annie aldrig varit, han gör mig helt vansinnig!

2011-06-23 @ 22:20:54
URL: http://marianordstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0