Onsdag - att vara mamma

     2011-03-02 @ 09:16:09
Hur många såg Solsidan i söndagskväll? Mammorna skröt och jämförde sina barn hejvilt och Anna fick prestationsångest för att hennes barn inte kunde samma saker som de andras. Varför måste man jämföra? Visst, när ens barn lärt sig ngt nytt så är man jättestolt och vill berätta det för hela världen. Men jämföra? Jag ser det på ett litet annat sätt.

När lill-prinsen var mindre fick han mat varje gång han vaknade på natten, oftast var 3:e timme. Sen läste jag en tråd på familjeliv om barn som sov hela natten. Då fick jag en liten tanke om han verkligen är hungrig när han vaknar, så jag provade att stoppa in nappen och somna om honom istället och det funkade alldeles utmärkt, han var ju inte hungrig. Med detta vill jag ha sagt att genom att få reda på vad andra barn kan så kan man få en tanke om vad man själv kan göra med sitt barn.

Jag tycker att det är roligt att få höra om vad de olika barnen i min bekantskapskrets kan, det är helt fantastiskt vad ett barn kan lära sig saker. Det är helt underbart att få följa sitt barn genom olika utvecklingsstadier. Igår satt jag här i soffan och bara log när lill-prinsen kämpade sig bort till hyllan (rullandes) och sen kämpade med att få ner filtlådan med leksaker. Hela hjärtat svämmar över av kärlek när han "pratar" och skrattar och ger mig gensvar.

Alla barn är olika. Tänk inte så mycket på att alla andra kan. Utgå ifrån dig och ditt barn, se de andra mammornas prat som råd och tips. Jag har fantastiska mammor runt omkring mig som är den bästa mamman för just deras barn.


Kommentarer
Postat av: Marie

Bra skrivet!

2011-03-02 @ 10:48:57
Postat av: Madde

Väldigt kloka ord!!Jättebra skrivet....

Tycker oxå att forum o tidningar kan få en att jämföra mer:( Det va extra svårt med Anton eftersom han föddes så tidigt-så la han all energi på att växa, han jämngamla började ju utvecklas så fort de kom ut!!

Nu när man har 2:an så jämför jag inte alls utan kör vårt race:))

Kram o du är ju oxå en bra mamma!!(o fröken;) )

2011-03-02 @ 17:47:14
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/
Postat av: M

Haha, vad roligt, detta pratade vi ju om innan. Det är lätt att det går överstig det där, jag försöker göra som di, det känns mest sunt.

2011-03-03 @ 22:45:15
URL: http://marianordstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0