Måndag - dagens ris

     2011-11-07 @ 15:32:57
I helgen umgicks jag med mina snusketörer i Växjö och vi var ju såklart och shoppade :) Eftersom jag inte är så förtjust i en massa tryck (cars, spindelmannen etc) på lill-prinsens tröjor så scannade jag av affärerna i jakt på enfärgat eller randigt (mönstrat). Inne på Cubus hittade jag ett snurrställ med randiga tröjor och hittade genast en turkos/vit randig. Jag tog en i rätt storlek och höll upp... den var väldans liten. Jag tittade på prislappen och där stod det girl´s wear. Jag tog med mig den tröjan bort till "pojkavdelningen" (varför varför varför finns det inte bara en barnavdelning??????) för att jämföra. Tröjan på "pojkavdelningen" var mycket bredare och längre som ni kan se på bilden nedan.



Min fråga blir nu då, hur är det möjligt att det kan skilja så mycket på en tröja i samma storlek? På min son och tinys dotter skiljer det 5 veckor... och de är precis lika stora. Jag bryr mig inte om jag köper en tröja på "pojk" eller "flick"-avdelningen, men jag vill gärna ha dem i SAMMA storlek... i verkligheten, inte bara på lappen.

Dagens ris går till Cubus!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ger oxå lite ris åt dem för detta!!

2011-11-07 @ 18:52:25
URL: http://madeleneaberg.blogg.se/
Postat av: Marie

Riktigt dåligt!!

2011-11-08 @ 01:08:26
Postat av: Malin

FY Vad Dåligt!

2011-11-09 @ 21:29:08
URL: http://mammalijn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0