Onsdag - sista

     2012-12-26 @ 09:57:00

Vår fina gosse lät oss sova till 8 även idag och det är jag väldigt tacksam för... speciellt som att jag visst har en tendens att vakna vid 5 nuförtiden och inte riktigt kunna somna om direkt. Men när sonen kryper nära och drar sin mammas arm runt sig så somnar man gott om igen. När han vaknade idag kramade han mig och sa Mamma, jag har saknat dig. Han härmar allt han hör nuförtiden, så det kan komma ganska roliga uttryck från honom ibland :)

Just nu har vi lite förmiddagsmys här hemma, tvättmaskinen går för fullt och lill-prinsen leker med sina leksaker. Mannen är iväg och fixar med skolan och om nån timme styr vi kosan mot stan för att kolla dator till mig och sedan vidare till Pappsen och frugan för sista julfirandet. Imorgon återgår mannen till vardagen i 2 dagar för jobb och jag och lill-prinsen lär väl glida runder och ta det så lugnt som möjligt. Min plan är att åka till lill-prinsens förskola och mitt jobb för att samla ihop alla våra saker nu när vi är lediga ett tag. Det blev ju inte riktigt gjort förra veckan som det skulle. Jag skulle hemskt gärna vilja åka till stan oxå en runda, hämta ut ett paket och kanske hitta nåt man kan ha på nyår... men jag avvaktar och ser hur jag mår, kanske tar en tur in på lördag när mannen är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0