Mitt 2011 - maj-augusti

     2012-01-04 @ 19:53:22

Maj - Jag och lill-prinsen åkte uppåt landet i början av månaden. Vi hade helt fantastiska dagar med underbara vänner. Härligt att få tanka energi och få en massa inspiration. Vi besökte Mary Kay och hennes lilla tös, härligt med bebismys :). Det blev en tripp till Växjö för att fälla träd och tanka ännu mer energi. Jag och mannen hade biodejt och vi fortsatte med att färdigställa lill-prinsens rum. Min kära vän som jag besökte i början på månaden fick sin lilla tös i slutet, precis på BF-dagen. Jag firades på min första morsdag med en ny kula till mitt Troldekugler-armband. Sista dagen på månaden flyttade lill-prinsen in i sitt nya rum.




Juni - Ytteligare en vän fick bebis, denna gången en pojke i början på månaden. Jag tog tag i att klä om vår fina soffa som lill-prinsens farfars mormor fött x antal barn i.



Vi firade studenter, grillade med vänner och jag mötte en av mina fobier. Pannan gick på högvarv och brann baklänges några gånger vilket resulterade i inget varmvatten. Svärföräldrarna skaffade höns/tuppar, jag inhandlade sötaste skötväskan och midsommar firades i Svensköp.



Vi firade vår 2:a bröllopsdag, det blev hämtmat, hyrfilm och lill-prinsen sov hos farmor. Bröllopsdagen bjöd också på blodgivning och penicillinkur. Värmen och solen kom och lilla poolen plockades fram. Vi hängde även med Rookiemammorna i skuggan under trädet.


Juli - Ni fick en rundtur på utsidan av vårt hus. Det spenderades många härliga dagar på stranden med beachfotboll. Först ut var mannens lag och de vann B-slutspelet :) sedan spelade 2 av mina kusiner under veckan och sedan småsystrarna helgen därpå. Jag fick bl.a. en boll i huvudet och lill-prinsen vande sig vid sand :) Jag och mannen var på fest under Kristianstadsdagarna och konstaterade att vi är alldeles för gamla för att gå runt på stan.



Sista delen på sista Harry Potter-filmen hade premiär och jag såg den kl 00.00 den 13:e med mamma, systrar och svåger. I mitten av månaden kom ännu en bebis till världen, en liten kille. Lill-prinsen blev 11 månader och jag gjorde kåldolmar för första gången. Vi träffade vänner både i stugan vid havet och uppåt landet. Dessutom fick vi fantastiska nyheter från vänner om tillökning :)



Augusti - Sista veckan som föräldraledig och jag började arbeta efter 13 månaders "ledighet". Jag och mannen kollade på Traktorpulling och lill-prinsen fyllde 1 år. Vi fick ännu mera bebisnyheter, en kusin till lill-prinsen ligger och gror :).1 år och 5 dagar gammal tog lill-prinsen sina första egna steg, sen gick det snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0