Mitt 2011 - januari-april

     2012-01-02 @ 21:10:50
Januari - Året började med härliga nyheter från vänner om tillökning. Vi letade lampor till vår matsal, men hittade inget som passade. Dock hittade vi konstiga statyer. Det lagades en hel del barnmat och lill-prinsen slutade amma och varvade ersättning med härliga puréer och gröt. Det var massor med snö och vi jobbade med lill-prinsens rum... bit för bit.



Vi playdejtade med Anouk, träffade MaryKay med bebismage och shoppade kläder på Blingo-party. I slutet av månaden hade jag och mannen dateday då vi såg Spamalot med goda vänner och var ute och åt på kvällen. Jag och lill-prinsen började även på babybad. Lill-prinsen blev 5 månader.


Februari - Började månaden med mega-playdate på Andy´s, alltid lika kul att komma ut och träffa folk. Jag hade ett litet bryt på min vårdcentral och övervägde att byta. Vi fixade vårfint här hemma och all snö smälte bort.

 

Det var storm och strömmen försvann... lill-prinsens grötvatten fick värmas över värmeljus. Vi firade Pappsens fruga med fest i högklackat och lill-prinsens fjälla döptes. Lill-prinsen provade på att hoppa i hoppgunga och blev 6 månader, han lärde sig även att sitta. Jag åt bara godis på lördagar, bakade en fantastisk tårta och fick tillbaka lite av min pysselådra. Lill-prinsens rum började ta form.


Mars - denna månaden var det mycket prat om lill-prinsens matrutiner och livet som mamma. Det var fikadejt, rookiemammaträff och meandi-party. Härligt att få ladda batterierna lite utan barn. Tand nr 3 & 4 poppade upp ( de 2 första kom i dec -10)



Vi passade Zeke endel då svärmor var hos svärfar i Uppsala efter hans bukspottkörtelstransplantation. I slutet av månaden åkte vi upp och hälsade på och passade på att sova över hos underbara vänner i Stockholm och blev bjudna på himmagjorda hamburgare med fantastiska tillbehör.




April - Vi fick lite vårkänslor och fixade till på framsidan. Jag köpte äntligen ett par "riktiga" jeans och det kändes som att jag hittade tillbaka till mitt gamla jag lite. Det hände grejer på tandfronten, nr 5-8 poppade upp.



Dragéäggen började säljas och jag köpte på mig 3st påsar :) Vi var på inflyttningsfest hos vänner, det blev en tidig (sen) kräftskiva med många snapsar, dock inte för mig. Mary Kay födde en liten flicka, babysången hade avslutning på Skånes djurpark och vi hade härligt besök på påsken.



Vi avslutade månaden med att fira Valborg här hemma med massa härliga vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0