Fredag - äntligen helg

     2012-05-11 @ 22:35:45
Då var det fredag och ännu en arbetsvecka är till enda. Jag har inte riktigt fattat att vi snart är inne i mitten på maj, men det kommer väl ifatt mig snart.

Vi startade helgen med pizzor från La Finestra Italiana. De var gudomligt goda och vi köpte dem halvbakade så bakade vi dem klart hemma. Lill-prinsen fick sin älskade Korvstroganoff och sa nog kååååååå (korv) 100ggr medans jag värmde den (tar ju lite tid när man inte har micro). När lill-prinsen somnat önskade mannen Macahan på dvd, så det fick det bli. Jag sysselsatte mig även med lite virkning på den lilla filten eftersom garnet till den stora är slut igen. Men 4 av 6 färger är påväg hem och jag hoppas att jag hittar de andra 2 i pysselaffären på måndag.

Denna helgen bjuder på mkt... ingen rast och ingen ro. Vi har städvecka på lill-prinsens förskola och imorgon bär det av dit efter frukost för att avverka några timmar. Kvällen bjuder på filéfrossa i Malmö och sedan inspelad handbollsfinal i Lund. Lill-prinsen hänger med gaaamo, faffa och dyyssa (farmor, farfar och zeke). På söndag blir det kalas för fina Myran som fyller 4, stora tjejen.

Kommentarer
Postat av: Malin L

Det lät ju jättegott att köpa dem halvbakade. Har jag aldrig tänkt på! Tack för tipset!



Hahaha, inspireras du av mina tankar! Stackare ;)Nej, men det är väl härligt att det är någon som lyssnar!



Ha en go helg!

2012-05-12 @ 08:19:38
URL: http://mittbastaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0