Torsdag - projekt

     2012-05-10 @ 16:35:29
Jag har en lista på grejer som jag ska fixa, både smått och stort. En av sakerna på listan är tvättstugan. Garderoberna där håller på att falla ihop + att väggarna är oranga och panelen grön. Jag är inte riktigt nöjd med de färgvalen (förlåt svärmor) och ser hellre väggarna vita och panelen i en grå nyans. Tanken är att renovera där i sommar när skattepengarna kommit in på kontot.

Jag har en idé om en garderobslösning och det blir nog ett stort utrymme med förvaring. Så vi får sätta upp en kortsidan till garderoben + fixa skjutdörrar. Jag är riktigt trött på de vanliga dörrarna som sitter där nu... de är ivägen hela tiden + att det blir väldigt trångt när man ska hänga tvätt.

ANTONIUS 3 sektioner IKEA Flexibelt system med många kombinationsmöjligheter; anpassa kombinationen efter tillgänglig yta och förvaringsbehov.
Jag vill ha denna förvaringen + en till klädstång till höger som fästs i väggen.


Garderoberna och trappa ner till "gamla stallet", numera sovrum och kontor +grovkök.


Underbara färgen :/ Har funderat på en vägghängd torkställning också. Tycker du att din fungerar bra Malin? Är det IKEA?


Här skulle jag vilja ha köksskåp till förvaring, för ett mer rent utseende. Men vi får se vad budgeten tillåter. I bakgrunden skymtar ni matsalen.

Kommentarer
Postat av: Pia

Jag har tvättlinor i taket i tvättstugan, det är jättebra, får plats mycket tvätt.

2012-05-10 @ 21:47:20
URL: http://pinivi.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Det blir fint i vitt/grått, just denna veckan är det väl inte fel med orange?

2012-05-10 @ 23:48:29
Postat av: Malin

Ah, det är väl synd att ta bort de underbara färgerna ;) Jag har Antonius klädsystem i min walk-in-closet och jag är störtnöjd. Den jag har är nog oxå en antonus men kan inte hitta den på ikea.se. Men det är en sån här torkhttp://annnne.blogg.se/category/vardag-208.htmlställningen som jag googlade fram!



Känns så gött att ha en fräsch tvättstuga. Roligare att tvätta då!



Kram

2012-05-11 @ 10:03:34
URL: http://mittbastaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0