Mitt 2012 - september-december

     2013-01-23 @ 13:29:15
September - Inte så mycket på bloggfronten denna månad då jag var ganska trött. Besökte IKEA + Väla med Storasyster och Mamsen. Handlade ny säng till lill-prinsen och en fiiin klänning till månadens bröllop.
 
Oktober - ännu sämre på bloggfronten. Mannen min fyllde 30år och det var lite smörgåstårtsgalej här för den närmsta familjen *mums*. Jag gick ner till 90% och oj vilken skillnad det blev :). Vi slog till med ett rejält galej för mannen (30år), mig (35år) och vännen E (30år). Vi huserade i gamla stallet och grabbarna fixade det helt fantastiskt. Det var bara för mig att vara med lite på planering, hålla ordning på huset och fixa inför våra 13!!! övernattningsgäster :)
 
November - Köpte babyskydd till lilla bebisen och visade fler magbilder. Mitt stora virkprojekt blev äntligen färdigt och jag tog mig en tripp till Ullared :)
 
Pysslade ihop en blöjtårta till en väns babyshower
 
Lill-prinsen vår drabbades av vattkoppor, så det blev en del vab för mig. Han var superduktig och det var endast jobbigt på nätterna. Men efter att vi inhandlat svalkande Poxclin så gick det mycket bättre.
 
I slutet av månaden började jag ta ut halva föräldradagar, vilket var helt underbart :) Jag införskaffade även mig en iPhone.
 
December - Snön kom till Skåne och la sig fint.
 
Vi var på tillväxtultraljud hos barnmorskan och det konstaterades att det är en liten tjej i magen. Fick mer och mer sammandragningar, men inget farligt... bara att ta det lugnt och försöka vila.
Blev överraskad med en babyshower av fina vänner och familj, blev rörd till tårar. De hade fixat mat, fika och lekar och bebisen fick så fina presenter.
 
Min sista jobbvecka blev inte som tänkt. Blev inlagd på förlossningen med misstänkt propp i lungan, som sedan inte visade sig ha funnits. Kom hem 2 dagar innan jul.
Mannen fixade julgran och lill-prinsen hjälpte till att klä den. Julen blev både intensiv och lugn. 4 julfirande på 3 dagar, men jag kunde ta det lugnt vilket var skönt.
 
 
Lunchade med fina vänner i mellandagarna, man får passa på när alla är i samma stad :)
Åkte in en vända till till förlossningen, men blev endast kvar över natten för observation. Ställde in födelsedagsfirande och styrde upp ny adress till nyårsfirandet. Avslutade året med god mat och fina vänner. Lill-prinsen höll sig vaken till kl 1 när vi körde hem :)
 
 
 
Nu ser vi framemot 2013... året då 3 blir 4 :)

Kommentarer
Postat av: Diana Willman Göransson

Fina du!!:)

2013-01-24 @ 15:19:08
URL: http://levelup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0