Fredag - hallprojekt

     2013-03-22 @ 13:26:49

Förra veckan var jag och lillan på mamma/bebis-fika och värdinnan hade en hatthylla i barnens höjd i hallen. Detta är ngt som jag funderat på ett tag, men har inte hittat nån bra plats för det i vår hall. Men efter att ha blivit inspirerad så hittade jag plats mellan dörren och trappen. Det dumma är dock att det bara finns typ 50 cm att sätta en hylla på, så det blir till att göra en egen.

Har googlat en del och kommit fram till att köpa ett 1000mm hyllplan och såga det i två. Det undre hyllplanet ska jag sätta ankarkrokar under och varsin korg/låda till barnen ovanpå. Det övre hyllplanet tänker jag kan vara till posten :). Jag har inte hittat den ultimata lådan/korgen ännu, men tycker att den rosa på bilden är väldigt fin. Ovanför den "stora" hatthyllan har vi svarta korgar från Tiger, men svart känns lite tråkigt till barnen. Jag vill gärna ha några i härliga färger, om jag inte minns fel så fanns de korgarna i andra färger också.

Nu ska jag bara ta mig till Ikea för att köpa konsoler... hmmm, undrar hur jag ska få till det? Känns inte ekonomiskt försvarbart att köra så många mil för att handla 4 konsoler a' 15kr.

Hyllplanen finns på Biltema och ankarkrokarna på Jula, så det är ju nära och bra :)


Kommentarer
Postat av: pappa

Det finns konsoler på Clas Olsson och på Biltema

2013-03-22 @ 13:43:57
Postat av: Nilla

Nästa vecka (skärtorsdag) öppnar världens första Ikea-fynd-varuhus i Älmhult... Invigning alltså!! Det tycker iaf jag är en försvarbar anledning ;)

2013-03-22 @ 22:01:11
URL: http://Http://Motherofalice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0