Måndag - sol sol sol

     2013-05-13 @ 13:12:08

De flesta dagar bjuder oss på sooool och det uppskattas. Lillan har fått in en ny sovvana vilket också uppskattas, om man somnar henne i vagnen efter andrafrukosten så kan hon sova i 3-5 timmar. Då hinner denna mamman ägna tid åt Lill-prinsen, hemmet & sig själv. Underbara vår som gör att man kan vara ute mer.

Förra veckan var ju oxå en kortvecka, känns väldigt märkligt att ha mannen hemma i 4 dagar. För hans del blev det en del uteprojekt, bl.a. ett staket som skulle tvättas rent, men som tvättades sönder. Har man inte att göra så får man sa mannen och åkte och köpte lite virke och smällde upp ett nytt.

Jag tog med mig barnen till tivoliparken för picknick med mammavänner, härligt med friskluft, massa prat och lyckliga barn.

En hel del av mina tankar snurrar runt renoveringen på ovanvåningen, vårt sovrum är klart förutom ett fönster som levereras om 5-6veckor. Nästa rum är lillans så där har jag rensat och burit ut en massa kartonger ifrån. Det ska bli helt underbart när det blir klart däruppe, dessutom väntar ju ett ikeabesök då oxå. Tror nog att det får bli bara jag & mannen som åker dit. Någon som ställer upp som barnvakt?


Kommentarer
Postat av: Nilla

Om bara min Johan är hemma så kan vi passa dem :)

2013-05-14 @ 09:43:45
URL: http://Http://Motherofalice.blogg.se
Postat av: Anonym

& jag säger att om bara min Petter är hemma så kan vi ta dem <3

2013-05-14 @ 19:59:19
Postat av: Storasyster

Du gissade nog att det var jag ....

2013-05-14 @ 20:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0