Söndag - gårdagen + Göteborg

     2007-07-15 @ 21:45:39
Tivolirocken igår var mkt trevlig. På eftermiddagen när vi kom dit så sken solen... så varmt o skönt. Massor med roliga människor... både nyktra som onyktra. Blev en del vändor till bilen... men de var skönt o röra sig lite. Satt den mesta tiden i min fina stol, inköpt på Rusta. Den höll hela kvällen och fick följa med hem :)

Tror jag gick o la mig vid halv 4 i morse... sen ringde alarmet kl. 9. Pannan var sönder så duschen blev iskall... *brrrrr* men jag piggnade till iaf. Mamma kom o hämta mig efter lite förvirring och sen började vi bilfärden mot Göteborg. Brydde oss inte om att stanna på vägen, så vi var framme vid halv 2. Bar upp all vår packning (kissenödiga som tusan) och sen käkade vi lunch. Begav oss sedan i bilen mot skolan där tjejerna ska bo. Jag måste faktiskt få skryta lite om att jag är en fantastisk kartläsare... vi behövde bara vända 2 ggr och vi var framme i tid. 5 av de andra bilarna körde genom Tingstadstunneln 3 ggr och kom nästan en halvtimme för sent. När vi installerat flickorna,provliggit madrass (sååå trött var jag) och fått vårt Gothia card så påbörjade vi resan tillbaka till lägenheten... det gick väldigt smidigt eftersom vi ställde bilen vid skola och åkte spårvagn. Utforskade det lilla "centrumet" här där vi bor. Pizzan är superb och affären ligger nära. Nu ikväll har jag packat upp mina grejer (gillar inte o bo i en resväska), bäddat min säng (madrass) och lagt patiens med mamma. Tror nog att det strax blir sängen för min del. Imorgon är det match och på kvällen invigning + att det ska vara varmt o soligt... tror minsann att det blir kjol imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0