Tisdag - måndagen

     2007-07-17 @ 10:10:45
Vaknade tidigt till strålande sol. Tog det lugnt o kollade lite på tv o käkade frukost. Förberedde matsäck och tog sedan spårvagnen till Slottsskogen. Solade på en filt i lite mer än en timme och sen påbörjade vi resan mot fotbollsplanen där tjejerna skulle spela. Det var V A R M T ! Gick från spårvagnen... det skulle va 2,5 km... men den sista biten kroknade vi och tog bussen... skönt! Tjejerna förlorade sin match med 3-0... synd eftersom de spelade mycket bättre än de andra... men fick aldrig in bollen i mål. Konsumerade en ofantlig mängd vatten... bajamajorna fick många besök av mig ;) Där fanns ingen skugga att sitta i och jag har liiiite svårt för tryckande hetta... men det gick. Killarna vann som sagt sin match, det blev 2-0... de var jätteduktiga. Efter killarnas match begav vi os in mot stan igen och sen vidare till Ullevi för invigningen. Jag o mamma rekade spårvagnshållplatser innan vi gick in... inte lätt o komma på en spårvagn när 55000 ska åka hem samtidigt. Invigningen var väldigt pampig... och högljudd... mäktigt! Mitt i alltihopa berättade Ken (en av dem som höll i det) att man kunde finna kärleken oxå på Gothia cup, och att för 10 år sedan träffades en kille från Tyskland, René, och en tjej från Sverige, Anna. Då kom René upp på scenen och friade till Anna... som satt i publiken. När han friade fick man se henna på den stora skärmen :) Jag blev minsann rörd... tårarna trillade. Hon svarde JA :)

Efter invigningen gick jag och mamma till hållplatsen innan Ullevi och precis när vi kom fram kom spårvagnen *lycka* Vi fick sittplats och vagnen blev rätt så full vid Ullevi. Då var man måttligt trött kan jag säga... efter att ha varit ute i den värmen i 12 timmar... men det var roligt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag läste om frieriet i GP idag. Sött :) Tur med vädret hade ni på invigningen i alla fall. Underbar kväll igår ju!

2007-07-17 @ 18:21:24
URL: http://decemberflicka.webblogg.se
Postat av: lilla anna

Karin: Verkligen sött! Ja, kvällen var verkligen superskön.

2007-07-18 @ 08:29:55
URL: http://anapanasiti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0