Torsdag - vår lördag i Vadstena

     2008-07-31 @ 20:58:36
Jag ville inte vakna kl 8 när alarmet ringde... men jag fick masa mig upp och gå ner och käka frukost. Efter frukost skulle vi lägga oss och slappa i solen... men tji fick vi. Vi hade glömt våra handdukar hemma, så vi fick köra ett varv i Vadstena för att försöka lokalisera en affär med handdukar eller filtar. Tillslut hittade vi en pläd på Coop. Så drygt en timme försenat la vi oss i gräset precis vid Vättern. Där fanns ingen strand, utan man låg på gräset och sedan var det en stenmur som man fick klättra över om man skulle bada. Vi fick lunch hos nunnorna... jag lyckades få nån rälig bratwurst-gryta, typ korv stroganoff *isch* Jag smakade korven men det gick INTE att äta... de andra som satt vid mitt bord åt inte korven de heller, så det var inte bara mig det var fel på. Efter lunch gick vi och spelade Äventyrsgolf :) JAG VANN :)))))) Sedan var Dylans knän trötta så då gick vi och slappade på rummet. Klockan 5 gick vi ner till Klosterkyrkan, för att gå en guidad stadsvandring. Det var bara jag och Dylan, så det blev en privat guidning. Guiden var mycket trevlig och kunde mycket. Det var jätteintressant och lärorikt.

Eftersom det bara var vi 2 på guidningen så tog guiden med oss upp i en spiraltrappa för att titta på utsikten. Lite läskigt var det allt och minsann lite jobbigt.

På kvällen var vi på Grillbuffé på Slottsvillan  *mums mums* När vi gick hem därifrån passade jag på att föreviga den underbara solnedgången. Vi vilade en stund på rummet och sedan var det dax för nattvandring på slottet. Jag höll hårt i Dylan i början... men det var inte så läskigt som jag trodde att det skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0