Söndag - min lyckligaste dag

     2008-09-14 @ 21:17:10
Imorgon har vi varit förlovade i 1 månad och jag har kommit på att jag inte har berättat här om frieriet ... so here it comes :)


Jag jobbade som vanligt denna dag och fick mess från Dylan om han att han skulle fixa maten på kvällen. Min tanke var då "Det är väl det minsta han kan göra eftersom han är hemma hela dagen"... ni vet såna tankar man får ibland när man är trött o sleten på jobbet ;). Sen messade han och frågade när jag skulle komma hem... lite mer exakt. Jag visste att han skulle skjutsa en kompis till oss runt 4 och det var oxå runt den tiden jag skulle komma hem... så jag tänkte inte så mkt på det, utan tänkte att han ville väl veta, så att han kunde ha maten färdig. Jag tog tåget hem efter jobbet och vandrade hemåt i värmen.
När jag öppnade ytterdörren så luktade det inte som vanligt i  trapphuset... lixom svagt parfymaktigt. När jag öppnade lägenhetsdörren så var det alldeles mörkt förutom massor med ljus som var tända i hela hallen och vardagsrummet... det var rosenblad på golvet och Dylan stod på andra sidan rosenbladen i skjorta och finbyxor. Jag kommer inte ihåg så mycket av vad som sades, var nog lite chockad. Vi stod nära varandra och höll om varandra... sen tog han fram ringen och gick ner på knä (eller om det var tvärtom, hjärnan var inte riktigt med). Han frågade om jag ville gifta mig med honom och jag sa JA... sen trädde han världens finaste ring på mitt ringfinger. Sedan fick jag trä på hans och sen pussades vi :) Efter att ha svalkat av oss lite utomhus satte vi oss i soffan och pratade och pussades massor innan vi gjorde vid oss och gick ut och käkade på restaurang :)


Jag hade absolut ingen aning om att han skulle fria. Dylan aka Prince Charming(hans nya smeknamn) hade kuckelurat tillsammans med Storasyster hela sommaren om hur min ring skulle se ut. Storasyster har gjort Dylans ring och hennes chef har gjort min.

Kommentarer
Postat av: Miian

åh hoppas på att få se "den riktiga bilden" ;)

Aha det är bröllop inom snar framtid som är planen?

Mjae jag gissar på det andra B:et jag!

Lycka till hur som helst

2008-09-14 @ 22:25:14
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-14 @ 22:30:37
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Bess

Prince Charming är helt fantastisk....!!!! Jag kommer nog gå tillbaka å läsa om din bästa stund i livet om å om igen. Hela jag blir lycklig av att läsa den!!! Kramas

2008-09-15 @ 09:02:55
URL: http://znyggadoriz.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Gumsan! Läste om frieriet och sitter här med tårar i ögonen. Gud, vad fint! Grattis till er båda. Ni är värda all lycka! Stor kram Malin

2008-09-17 @ 08:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0