Torsdag - tillbakablick; min 4:e semestervecka

     2009-07-23 @ 20:30:01
Denna semestervecka började med regn. Ingen var gladare än jag eftersom det innebar att Dylan inte kunde bygga på huset och vi kunde åka in och titta på soffa tillsammans. Vi besökte ett par soffvaruhus och testade mååånga soffor. Vi föll för en på Mio och på kvällen diskuterade vi detta och bestämde oss för att den ska vi ha... så den levereras i slutet av augusti :)

På onsdagen åkte vi till Halmstad med Skogstösen och Mitt lilla pucko. På vägen upp stannade vi och åt väldans dyr räkmacka *men ack så god*, dessutom blev det ett stopp på Gotteboet *mmmmm*. Mannen min hade feber så han fick vila på hotellrummet medan vi andra shoppade lite... eller det var mest jag som shoppade. Det blev en klänning, en skjorta, en kjol, presentpapper och silkespapper. På kvällen var vi ute och åt på en uteservering, mycket folk i rörelse och god mat. Vi avlsutade kvällen med en liten promenad och sedan spel och rosé på hotellrummet.
På torsdagen åkte vi ut till Tylösand. Väl där var det väldigt molningt och blåsigt så vi passade på att spela Äventyrsgolf först. Efter att vi ätit dyr lunch så var det strålande solsken och vi pressade lite på stranden. Jag och Skogstösen var även i och badade. Det var lite kallt i början, men sen var det bara skönt och det var roligt med höga vågor. På kvällen blev det mat på en annan uteservering och sedan en promenad till vänner boende i Halmstad. Där traggade vi och drack lite alkoholhaltiga drycker.
På fredagsmorgonen var vi minsann lite trötta och åt frukost lite senare än dagen innan. På vägen hem åkte vi sommarrodel... lite läskigt sågdet ut men jag bestämde mig för att prova och köpte 3 åk. Det var superskoj, men väldigt snabbt och väldigt kurvigt. Efter första åket mådde jag lite illa och efter andra , mycket illa. Jag gav bort mitt tredje åk till en liten kille, han blev skitglad.


På fredagskvällen var jag och kollade på nya Harry Potter-filmen med Mamsen och Småsystrarna. Sen var det bara slapp resten av kvällen. Lördagen var det slapp och jobb med bröllops fotoboken. På söndagen var vi på Traktor-pulling och sen hade jag mest ångest för att jag skulle börja jobba.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0