Söndag - min möhippa del 2

     2009-05-24 @ 19:13:08
Efter lunchen åkte jag med Bess och Stockholmstösen för att fixa en övernattningsväska och när jag kom tillbaka hade de andra plockat fram massor med olika pärlor och stenar som vi skulle pyssla med. Storasyster hade fixat så att alla tjejerna skulle hjälpa till och göra armbandet som jag ska ha på bröllopet *en sån fin tanke*. Alla tjejerna fick varsin tråd som de skulle trä + att de fick varsin lite silverbricka med deras namn på som skulle hänga mellan stenarna. Allt som allt blev det 12 "länkar" som ska sitta på min högra handled som ett brett armband. Det kommer att bli så fint och alla gjorde så fina "länkar".

Sen var det dax för ögonbindeln igen och denna gången var det dax att göra en tårta, utan att se. Jag lyckades undvika att lägga på rostad lök och ättiksgurka... resultatet blev en väldans god och fin tårta som vi sedan avnjöt innan vi satte oss i bilarna igen. Ögonbindeln åkte på, men jag visste att vi var på väg till Bess föräldrahem ;) Där var det uppdukat med godisskålar, trätofflor och färg. Jag fick röda och de andra svarta... jag hade först idétorka men lyckades måla lite iaf.

För en del (läs undertecknad) tog det inte så lång tid att måla, men för vissa tog det lite längre. När målningen var klar skulle vi föna dem så att färgen skulle sätta sig. Jag lyckades få en fön att smälta... den du :)

Vi fortsatte sedan vår färd mot grannstaden... denna gången slapp jag ögonbindeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0