Tisdag - semestern hittills

     2010-07-06 @ 07:49:03
Då är jag inne på 6:e dagen på min semester... så vad har hänt hittills?

Torsdag: Började min semester med att åka till Hörbymarknad med Storebror. Jättekul o träffa honom, typ 2 år sen sist. Jag handlade en massa godis, det gjorde inte tandläkarstorebror. Efter marknadsbesöket körde jag hem o la mig vid poolen och fick lite färg på min kropp. På kvällen tog jag bussen till Vä för lite grillkväll med Stockholmare på hemmaplan :)

Fredag: Idag blev det Malmötripp med Storasyster och Bellis. Vi strosade mest, hade inget speciellt vi var tvungna att leta efter. Blev mumsig lunch och lite senare fika med Lindexbruden och hennes dotter. Lyckades iaf hitta korgar att hänga bredvid skötbordet (Lagerhaus is da shit) och ett lila linne/klänning på rea på Indiskan. Trött som tusan var jag när klockan närmade sig 5... som tur var hann vi med halv 6-tåget och jag var hemma med pizzaleverans närmre halv 8.

Lördag: Uppe med tuppen o packade kylväskan o strandväskan. Halv 9 begav vi oss mot stranden för en dag i beachsoccerns tecken. Det var varmt så in i hoppsan och jag tackar gudarna för min Greta Garbo-solhatt :). Rickarums El blev 2:a i sin grupp och gick vidare till A-slutspel. Sista matchen i gruppspelet blev inställd, så vi hann hem till Argentina-Tyckland.

Söndag: Hann med lite saker här hemma, eftersom slutspelet inte började förrän efter lunch. Jag räknade kallt med att det bara skulle bli en kort dag på stranden, men döm om min förvåning när laget vann kvartsfinalen. Det kan ju iofs ha berott på mitt nyförvärv till laget, min 14-årige kusin hoppade in och gjorde succé. Så efter en väldigt kort vila blev det semifinal. Spännande, spännande, tills det andra laget fick in ett turmål i slutminuten. Nåväl, laget gick till bronsmatch och det innebar lite soltid för mig :) Passade även på att bada eftersom jag var tokvarm. I bronsmatchen skulle laget möta det laget som de förlorade mot i gruppspelet... man kan säga att spelarna inte var så hoppfulla om bronset. Men vilket storspel... de vann med 5-2. Mäkta stolt var jag :)

Måndag: Efter 4 dagar av aktiviteter hade jag en vilodag. Fixade med en hel ica-kasse med rabarber som älsklingen plockat. Det mesta frös jag in, men en del gjorde jag rabarbermuffins av *mums*

Det blev även några dopp i poolen, men jag försökte undvika solen för att vila skinnet lite. Gillar verkligen att jag har blivit brun :) Var helt slut på kvällen, så älsklingen fick ta över kvällsmatsfixandet när han kom hem, själv låg jag på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0