Onsdag - bambinos nappar

     2010-11-03 @ 10:53:07
För ett tag sen fick jag hem ett paket med Bambinos nappar 0-6 månader för att buzza. Lill-prinsen fick 2 st själv, 1 med hjärta och 1 med moln.



Napparna är designade av Karin Mannerståhl och finns i sex olika motiv. Napparna säljs på ICA, COOP, City-gross samt i välsorterad babybutiker. Det finns 3 olika varianter:
- Silikonnapp 0-6månader (ca pris 25kr för en)
- Silikonnapp från 6 månader (ca pris 37kr/2-pack)
- Latexnapp från 6 månader (ca pris 37kr/2-pack)

Bambinos nya napp tar fokus på form och funktion. Den har en lägre vikt än många andra nappar på marknaden, vilket gör att den lättare stannar i munnen utan att trilla ut.
Jag tycker att nappen är snygg att titta på. Min son har både rosa hjärta och blått moln, men jag har märkt när jag har buzzat om dem att flickmammor väljer hjärta och pojkmammor väljer moln. Nappen är väldigt lätt och lill-prinsen kan spotta ut den väldigt långt när det inte passar ;) Jag har märkt att Bambinonappen är bättre att ha till sonen när han ligger ner t.ex. i spjälsängen, den trillar inte ut lika lätt när han vrider på huvudet, som de andra napparna gör.

Nappen har en fjärilsformad sköld som är anpassad till det lilla ansiktet. Skölden har en mjukt rundad kant som inte skaver mot huden och stora hål som gör att luften kan cirkulera mellan nappen och barnets hud. Ringen har ingen klumpig fästknopp, utan är integrerad i den utskurna skölden. Ringen gör även nappen lätt att greppa och lätt att fästa i napphållare.
Jag tycker att den är lite svår att greppa innan han suger tag i den ordentligt + att han lätt får tag under skölden och sliter bort den själv, utan att det egentligen är meningen. Känns som att skölden är lite stor för det allra minsta barnet.  Det jag har saknat till nappen är en ordentlig napphållare. Jag har letat men inte hittat ngn jag gillar som passar till napp med ring. Hittade napphållare från Bambino med det var antingen en blå- eller rosarandig och det tyckte jag var lite dålig fantasi. Såg på deras hemsida att de fanns en jättefin med hjärta på... undrar var man kan köpa den?

Själva nappdelen är anatomiskt utformad, för att ligga bra i bebisens mun.
Lill-prinsen
 gillar nappen... det är hans typ av napp. Det verkar vara samma sugdel som hans Malmö FF-nappar :)

Överlag så är jag nöjd med nappen... om lill-prinsen gillar den, så gillar jag den :)

Vill du oxå bli en buzzador? Gå in här och registrera dig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0