Fredag - tråknatt

     2011-01-21 @ 10:11:21
Igår fick lill-prinsen sin andra vaccination, lite ledsen blev han allt men det gick över snabbt, kändes inte riktigt lika mkt i mammahjärtat som första gången. Första gången fick han inga biverkningar men inatt när han vaknade vid 1 och knorrade mer än vanligt så var han varm. Lill-prinsen är väldigt varm av sig i vanliga fall, men nu var han väldigt varm om händerna vilket han inte brukar vara. Så vi gick upp för att kolla febern och den låg på 38,5, jag gav febernedsättande och sen bänkade vi oss i soffan för att låta mannen sova i lugn och ro. Efter 1 ½ timme somnade han om i mina famn, men när jag la ner honom i sängen vaknade han igen och det gick inte att somna om, så vi gick till soffan igen och han fick mat och sen sov han som en stock... halv 4 kom jag i säng igen.

Tanken var att vi skulle köra mannen till bussen idag eftersom vi ska in till stan ikväll och det är väldigt onödigt att ha 2 bilar därinne. Hans buss går 07.10... 07.07 vaknade jag och då låg mannen fortfarande och sov. Han hade stängt av telefonen och sen sova hans fru så hårt så hon inte vaknade av alarmet och puttade till honom ;). Så han körde, men det hade han ändå tänkt att han skulle göra eftersom han tyckte att vi (jag och sonen) behövde sova.

Lite efter 8 vaknade sonen och nu har han ingen feber och är pigg och glad och ligger och sprattlar i baby-gymmet. Jag ska spendera dagen med att förbereda hans väska och packning inför övernattning hos Storasyster. Idag fyller ju Mitt lilla pucko 30-1 :) så ikväll ska vi käka gott, bowla och umgås med vänner och lill-prinsen ska umgås med Bäcksingarna. Sen ska vi få sova en hel natt (jag kommer förmodligen vakna jättetidigt och inte kunna somna om) och vid lunch imorgon hämtar vi vår lille prins. Vilken lyx... ska bli härligt :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för din story :) Det är roligt att höra vad andra har att säga om det , iaf dom som inte väljer att dra upp allt som var negativt och missar det strategeiska, som man kan ha användning för :) Massage och andning alltså :) Måste bli duktigare på det där med att ha koll på min andning. Ha en trevlig kväll :)

2011-01-22 @ 13:55:25
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0