Onsdag - köttfärsröra

     2011-01-26 @ 19:02:00
 

1. Lägg 200g blandfärs och 200g hackade rotsaker/grönsaker i en kastrull.
Jag hade morot/palsternacka/champinjon/purjolök.



2. Mixa 3dl krossade tomater och häll i kastrullen.
Jag valde ICAs ekologiska eftersom de var de enda utan salt.



3. Koka ihop på spisen i ca 15 min.
Jag hade i oregano, men man kan krydda efter smak.



4. Lägg i 1 msk creme fraiche och mixa till önskad konsistens.



5. Häll upp i önskad portionsförpackning och frys in.


Uppdatering: Jag serverade den blandad med mosad potatis och morotspuré vid sidan om. Den uppskattades :)

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

ska jag absolut testa:) Undrar dock vad man kan ha istället för creime fraise?=/

2011-01-26 @ 22:08:25
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0