Torsdag - inspirerad

     2011-05-05 @ 20:58:28
Dessa dagar hos familjen S i den lilla byn utanför Trollhättan har verkligen varit välbehövliga för mig. Det har varit så skönt att komma bort från min inrutade vardag och få lite energi och inspiration från min fantastiska vän.

De har ett fantastiskt hem och jag frågade om jag fick ta lite inspirationsbilder. Dessutom fick jag tummen ur och skrev en liten projektlista. Jag har tänkt på en del saker som jag vill göra här hemma och nu är de nedskrivna och väntar på att göras. Jag börjat med den första saken idag och allt eftersom det blir klart så får ni en liten uppdatering.


Här har vi deras fina finhall, till höger skymtar glasverandan som är finingången. Mitt emot skoskåpet står en gammal soffa i trä (målad vit)


Vardagsrummet med härliga soffor som matchar med romantiska överkast (den ena är egentligen brun)


Kakelugn i matsalen, finns likadan i vardagsrummet, men tyvärr går de ej att elda i.


Skänk i matsalen


Fin dekoration på matsalsbordet


Nyligen renoverad hall, till höger är groventrén och till vänster finhallen. De har tagit bort plastmatta och väv för att få fram trägolv och väggar.


I ovanstående hall hänger denna fina klocka


När man går ner ifrån ovanvåningen ser man vindstrappans baksida. Här har det smugit in sig små detaljer :)


Fuskhissgardiner i köket. Dessa inspirerade mig till ett projekt :)

Kommentarer
Postat av: Johannaty

Jo fått det bekräftat nu att deras kurva är mindre än våran svenska. Önskar dig en trevlig helg!

2011-05-06 @ 15:08:39
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0