Fredag - kvalitet

     2012-08-17 @ 09:17:01
Förra veckan hade jag och lill-prinsen en ledig vecka tillsammans. Först var ingenting inplanerat och sen helt plötsligt hände nånting varje dag :)
Passade på att boka in en klipptid för den lille då hans hår växer som ogräs. Jag var lite orolig för att han skulle skrika sig igenom besöket, men han satt själv i egen stol med skynke på. Han var superduktig och fick mkt beröm från min frisör. När han skulle välja färg till håret så blev det såklart blå :). Efter frisörbesöket lunchade vi med Storasyster och sen blev det lite shopping medans lill-prinsen sov i vagnen. Vi avslutade det hela med lite mellanmål framför bussarna på stationen.






En dag spenderades i Tivoliparken med Svägerskan och lill-kusinen. Lill-prinsen älskade deras nya lekplats och blev helt plaskblöt i vattenleken. Men som den rediga mamma jag är så hade jag ju extrakläder nerpackat :)


Vi körde en lite spontanare med vänner i Växjö, härligt härligt. Deras flicka är 5 veckor yngre än lill-prinsen. Besökte en fin lekplats i staden där det bjöds på uschikaaana, många fåglar och fika på våfflor. Avslutade dagen med mammaprat i soffan medans barnen sussade sött i sina sängar. Dagen efter körde vi inom IKEA på vägen hem. Lill-prinsen gick själv genom hela varuhuset och höll i kundvagnen. det var en ren fröjd att ha honom med, min älskade pojke.



Nu är vi tillbaka i verkligheten. Jag jobbar heltid igen och denna veckan har mannen varit i väg 3 kvällar och jag 1. Det är mkt pusslande för att få ihop livet. Helgen som kommer ska det bli kalas för lill-prinsen så jag har en del att stå i. Mannen ska iväg imorgon, men som tur är har jag en fantastisk svärmor som ställer om jag behöver hjälp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0