Måndag - 18

     2012-02-18 @ 10:04:31
Idag blir vår allra finaste kille 1½år. Förra veckan var vi på 1½års kontroll och han var 86,7cm och vägde 12,3kg. Han följer sina kurvor lika fint som när han föddes, ligger mitt på "normal"kurvan på vikten och ett snäpp över på längden. Vad kan då vårt lilla hjärta?

- Prata... och det i massor. Det kommer nya ord hela tiden, han härmar, upprepar och ger sina föräldrar sår i öronen. På BVC fick han lovord för att han pratade så mkt :)

- Förstå... han är så medveten och uppmärksam på allt som händer runt omkring. I affären pekar han på snuskylen och säger pappa, fast hans pappa slutade ha snusdosor hemma för 1½månad sedan. Han tar små papperstussar och ska stoppa in i sin pappas mun (han har de istället för snus). När vi är uppe hos farmor så pekar han på farfars stol vid bordet och säger fafa. När han ser en vinröd Volvokombi pekar han och säger pappa bil. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet :)

- Göra sig förstådd... häromdagen tog jag ut honom ur bilen och ställde honom i snön. Genast började han upprepa ett ord som jag inte tänkte närmare på. Jag tog ut kassar och väskor ur bilen och sen tittade jag på honom och han fortsatte upprepa ordet. Ordet han sa var kooo (sko), jag tittade ner på hans fötter och mycket riktigt så var en sko borta (den hade fastnat mellan bilsäte och bilstol)

- Balansera... han håller i mig och ställer sig på ett ben när vi ska ta på skor eller byxor.

- Benämna... han pekar och benämner kroppsdelar, kläder, möbler, leksaker m.m.

- Klättra... på både gott och ont. Han är inte rädd och är väldigt duktig på att hantera små trappor och klättringar upp & ner för möbler.


Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Anouk- en(s)a(m)stående mamma!

Haha ooj vad kallt. haha:D Finaste G. Saknar er.

2012-02-20 @ 08:10:33
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0