Fredag - klockrent

     2012-05-25 @ 20:52:08
Jag blev tipsade om Isabellas blogg av min fina Tiny. Isabella fixar fantastiska saker i inredningsväg och jag fastnade direkt för hennes blogg. Men idag skrev hon om något annat än inredning, något sååå mycket viktigare. Och det hon skriver känns så klockrent för mig, även om inte vi behövt kämpa så mycket som hon och hennes man.

Men vad är det med folk och frågan "När kommer nästa?". Denna fråga är en klassisk följdfråga till frågan: "hur gammal är nu lill-prinsen?" Min kära storasyster som är en väldigt klok kvinna menar på att det ALDRIG är ett smart drag att ställa denna frågan. Tänk såhär:

1. personen vill inte ha fler barn
2. personen gör allt i sin makt för att bli gravid, men inget funkar
3. personen är gravid, men det är fortfarande i ett tidigt stadium
4. personen är gravid och kan bekräfta din fråga med att "jo, i december kommer nästa"

Sådärja, där kom det svart på vitt, i 1 fall av 4 tycker inte personen du frågar att det är jobbigt.

Nästa barn kommer när det kommer, för vissa utan att man hunnit tänka tanken och för andra tar det längre tid. Men låt det ta den tid det tar, sluta stressa. För jag kan lova dig att den som är mest stressad är den som försöker bli gravid och den stressen behöver inte ökas på med en massa frågor.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Eller så blir man klappad på magen för att man gått upp nått kilo( hände innan jag blev gravid med Ella)inte kul. Frågan: "när kommer nästa??" Är nästan lika jobbig som "Varför har du inte körkort" ???och varför jobbar du inte heltid. Men svaret borde vara det samma...det där är liiiiite för privat.

2012-07-05 @ 17:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0