Fredag - amaryllis

     2008-02-08 @ 22:15:13
Som ni kanske minns så adopterade jag en amaryllis för en tid sen. Jag är ju inte så bra på blommor och när blomman vissnade så lät jag den stå i fönstret och sloka. Jag tänkte hur många gånger som helst att jag skulle ta ut den och slänga den, men det blev lixom aldrig av. Sen när jag skulle ha fest här hemma, så tänkte jag att den kan jag ju ite ha ståendes, så jag ställde den på bänken i köket (ett steg närmre soptunnan) ;) Meeeeeen, när in älskling såg den så förbarmade han sig över den, där var ju en knopp kvar. Han klippte av de vissna sakerna och gav den ny jord... dessvärre vattnade han den oxå en hel del... så den är jäääättelååååång nu :) Men den blommar faktiskt... såhär fin är den.
amaryllis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0