Lördag - äpple

     2008-01-12 @ 09:21:51
apple
Igår åt jag ett helt äpple :) Jaha, tänker ni, det är väl inget. Jo, för mig som är allergisk mot äpplen så är det en stor bedrift. Min kollega är oxå allergisk och hon har hittat en äpplesort som kan ätas av allergiska och de som har känsliga magar. Den heter Gloster (med stavningsreservation). Häromdagen fick jag ett av henne för att prova, hon känner av lite när hon äter dem. Tog en 1/4 i taget, mums vad gott det var :) Jag kände en liten kittling i halsen, men inte på långa vägar så mycket kliande som jag brukar få i halsen och öronen. Mina läppar brukar oxå klia och ibland svullna upp, men de var som vanligt :) Om det är nån som vet någon affär (helst i norra/mellersta skåne) där man kan köpa dessa äpplen så hojta till. Min kollega hade hittat en fruktodling som sålde dem.

Kommentarer
Postat av: pappa

http://www.fruktogront.se/modules/produkter/produkt.php?pageId=284

2008-01-12 @ 11:44:45
Postat av: Line

Gloster är rätt vanligt så här på vintern trodde jag iaf, vi har det på vår lilla ica (i gbg dock) men borde att gå att hitta i vanlig mataffär..

2008-01-14 @ 18:16:55
Postat av: lilla anna

Line: Har kollat i vår Maxi-butik, men där finns de inte. Ska kolla upp de andra "stora" matvarubutikerna här i stan.

2008-01-14 @ 19:05:40
URL: http://anapanasiti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0