Söndag - min underbara lördag

     2008-03-02 @ 09:47:28
Som ni tidigare läst så skulle jag infinna mig på Pressbyrån kl. 13.15. Trevlig tjej i kassan som gav mig en nyckel när jag sa: Hej, jag har fyllt tant!, sen önskade hon mig en trevlig dag :). Begav mig till förvaringsskåpen och öppnade nr 14... där fann jag denna påsen. Jag begav mig till spår 4 och nedanför rulltrappan stod mina snusketörer :) Vi satte oss på tåget till Malmö och packade upp lilla påsen. Den innehöll groggjävel (absolut päron, tranbärsjuice och äppeljuice OBS! grumlig), jordgubbar, grissini och creme cheese. Mycket hemlighetsmakeri från snusketörerna :). Vi gick av tåget i Malmö och vandrade sedan mot Slagthuset. Jag fattade ingenting och visste inte vad vi skulle se. Bess köpte programblad och då förstod jag att vi skulle se Little shop of horrors. Musikalen var jättebra. Dock var växten, Audrey 2 [ååådriiii], väldans ådrig ;)

Efter musikalen begav vi oss ut i blåsiga Malmö... jag skojar inte när jag säger att motvinden fick en att kämpa sig framåt och medvinden en att springa framåt... det blåste sjukt mycket. Vi gick till restaurangen Mello Yello och det första jag ser när vi kommer in dit är Ken från Triple & touch. Wow, en kändis ;). Jag valde kockens alternativ som var; Saltbakad rödingfile´, smörstekt shitake-svamp, citrussås och potatispuré, det var helt underbart :) Efterrätten blev chokladtapas... himmelskt gott. Vi drack ett väldans gott vin till maten, Gray fox, rekommenderas. Innan vi gick ifrån restaurangen bestämde vi att vi skulle kolla på Melodifestivalen hemma hos mig som avslutning på dagen. Så det blev lite snacksinhandling på Pressbyrån innan vi satte oss på tåget hem igen.

Jag vet inte riktigt om det var dödens grupp, men det var iallafall rätt låtar som gick vidare. Vilken himla tur att Snoppe (Bess och mitt smeknamn på honom) inte gick vidare iallfall.

Under hela dagen kom vi helt osökt in på ämnet Thailand hela tiden. Tiny ska åka dit med Dykaren på onsdag och jag vill oxå åka dit. Jag erkänner... JAG ÄR SJUKT AVUNDSJUK!!!!!!!

Tack mina underbara snusketörer för en toppendag i Malmö med er :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt skön dag? :)

2008-03-02 @ 10:24:00
URL: http://bournetobe.blogg.se
Postat av: miian

åhh låter som en underbar dag!
Det var du värd!
Njut nu av Dylan antar han ska åka uppåt idag igen!?
Kram

2008-03-02 @ 11:41:30
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: miian

taaack :)
då är ni två ;)

2008-03-03 @ 16:03:51
URL: http://miian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0