Söndag - Min möhippa del 1

     2009-05-24 @ 18:53:24
Sedan typ 2 månader tillbaka har jag vetat om att Dylan skulle få sin svensexa den 23:e och vi har fixat lite för att få till ett bra överraskningsmoment när de skulle ta honom. Jag hade lite aningar om att det kanske var ngt på gång för mig oxå... men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag hade avtalat tid med Mitt lilla pucko om att han skulle komma o hämta en väska till Dylan... men det var 12 flickor som stod utanför min dörr istället. Först så piffade de mig... jag fick en fin tröja och en tiara. Storasyster piffade till mitt hår med 1000 hårnålar och 1 ton med spray. Jag fick även ta på mig en vit kjol, bruna leggings och ett par av Dylans vita tubsockor. 

Jag fick en ögonbindel på mig och sattes i en bil. När ögonbindeln togs av var jag i en gymnastiksal och Dylan stod mittemot mig. Det var lite som Zeb Macahan möter Miss Universum. Alla tjejerna och killarna var oxå där och det visade sig att vi skulle lära oss att dansa vals. Det var väldigt lägligt eftersom vi inte fått tummarna ur att börja träna än. Det gick superbra att dansa och efter att jag och Dylan dansat länge med bara varandra fick vi oxå byta partner :). Mot slutet fick vi dansa mitt i ringen alldeles själv... vi fick godkänt :). Nu kan iaf ingen som var med igår skylla på att de inte kan dansa på bröllopet.

Ögonbindeln sattes på mig igen när vi kom till bilen... men flickorna hade inte räknat med min inbyggda gps. Döm om deras förvåning när jag kunde säga exakt var vi var. Fast jag trodde att vi var på väg hem hit, men det var till Tinys föräldrarhem, en gata bort. Väl där blev det lunch, supergod pastasallad som Bess fixat. Medans vi åt gick tjejerna laget runt och berättade hur de kände mig och något roligt jag gjort, sagt etc. Storasyster hade med sig en dagbok där hon skrivit: "Jag hattar Anna". Småsystrarna hade med sig foton på mig och gamla fotokataloger från låg- och mellanstadiet. Det blev många skratt, lite bröstskakning och lite tårar då jag fick fina ord från Svägerskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0