Torsdag - sååå j-vla irriterad

     2011-02-03 @ 11:43:07
Hur j-vla svårt ska det va att få veta sina prover... vet inte hur många läkare jag har besökt och pratat med på en och samma vårdcentral. Tog nya prover för min sköldkörtel i november för att kolla upp mina värden efter graviditeten. Min läkare hade tydligen slutat och jag fick en tid till en annan. Träffade henne i typ 5 minuter, fick reda på mina värden (som var bra och låg på 2,0) och betalade 150 j-vla spänn. Jag fick även recept på tabletter för 3 månader och så skulle jag komma tillbaka efter 2 månader och ta nya prover.

Sagt och gjort, jag tog nya prover i början av januari, men har inte hört ngt från läkaren sen dess. Ringde till vårdcentralen för en stund sen och fick prata med en jättetrevlig tjej som informerade om att mina värden stigit lite..... LITE, de hade stigit till 5,2... det är inte en LITEN stigning. Enligt FASS ska TSH ligga mellan 0,2 och 3,5. Men läkaren jag pratade med jobbar inte kvar (oväntat) så jag fick en telefontid med en ny läkare imorgon.

Jag ska definitivt byta vårdcentral efter telefontiden imorgon.

----------------

Och som grädde på moset så verkar inte tröjorna jag skickade i retur till Swedenrockshop kommit fram. Skickade dem för över en månad sedan.

Kommentarer
Postat av: jossan

Oj! Fasiken vad retligt! usch, förstår din frustration. Jag hade varit arg som ett bi! Jag har också tabletter för det, bara det att mina värden var som en 80-årings, haha! Men nu är de stabila iaf. Och dina värden hade gått upp sjukt mkt! Hoppas det ordnar sig!



Kram Jossan! Anton hälsar också :)

2011-02-03 @ 12:56:36
Postat av: miian

men usch vilken dålig stil!!!!!!

Att man själv ska hålla koll på allt och framförallt behöva googla fram om diagnosen är bra eller dåliga.

Tvi att behöva betala skatt plus avgift för så dålig service!



RYT ordentligt!

2011-02-03 @ 19:36:03
URL: http://miian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0